Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vill ha en tunnare ringsjal nu när det börjar bli varmt och undrar om det går alls att göra en av en skrynklig gauze eller om det blir på tok för vasst?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Vill man så går det nog alldeles utmärkt :wink: Men lite av ett helgerån mot sjalen är det ju :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
kajsa kavat skrev:Vill man så går det nog alldeles utmärkt :wink: Men lite av ett helgerån mot sjalen är det ju :roll: :wink:
:D Har två :floet2: , så det skulle självklart bara gälla den ena! :P Men visst vill jag ju helst ha både och...
Användarens profilbild
Av vovvemor
Mamma Eli skrev:
kajsa kavat skrev:Vill man så går det nog alldeles utmärkt :wink: Men lite av ett helgerån mot sjalen är det ju :roll: :wink:
:D Har två :floet2: , så det skulle självklart bara gälla den ena! :P Men visst vill jag ju helst ha både och...
Nääää, jag tror absolut inte att det går, inte det minsta! Däremot går det nog jättebra att SÄLJA den ena till någon som vill ha och behöver väldigt mycket... :floet2:

Jo, det går säkert...
Användarens profilbild
Av Lycke
Man kan ju göra en sådan där vikning utan söm, så kan den användas som både ringsjal och långsjal! Svansen blir nog lång bara, du får använda den som halsduk!
Användarens profilbild
Av little_me
Tror inte heller att det är nån bra ide, mycke bättre att den ena sjalen får flytta hit!! :floet2: :wink:
Användarens profilbild
Av Måsen
Mitt förslag är att du syr två ringsjalar av din ena gauze, behåller en ringsjal och säljer den andra ringisen till mig! :wink:
Av Jenny
Fast jag skulle vara så rädd att sömmen inte ska hålla eftersom tyget är tunt :hide: Två kortsjalar istället då? som du knyter?
Användarens profilbild
Av Lycke
Tisse skrev:Fast jag skulle vara så rädd att sömmen inte ska hålla eftersom tyget är tunt :hide: Två kortsjalar istället då? som du knyter?
Smart idé! Dessutom är kortsjal mycket skönare än ringsjal...
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
:D Oj vad mÅnga bra trevliga förslag jag fått! :D Men... vänta lite...
läser förslagen igen
Hmm.... hur många handlar om mitt behov av tunnare sjal egentligen? :P Själviska människor dessa sjalare, eller? :P

Skämt åsido. Lite tunt att sy i kanske. Mmmm. Jag var mest rädd för att det tunna tyget skulle skära in för mycket på axeln i en ringsjal eftersom all belastning hamnar på ena axeln.

Kortsjal. Har aldrig testat använda en sån som en-axel-sjal. Intressant tanke. Krångligt att knyta?

Ska fundera lite mer, men får säkert svårt att klippa i en av dem. De har ju olika färg och är därför användbara vid olika tillfällen... :D Fortsätt komma med förslag ändå!!!! Klipper jag och syr hör jag av mig om den andra delen inte blir present till någon.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Man kan kanske sy i ett band av ett kraftigare tyg över sömmen kanske för att få den mer hållbar om tyget blir för tunt? :idea: Vad tror ni som förstår er på sånt?
Användarens profilbild
Av vovvemor
Mamma Eli skrev::D Oj vad mÅnga bra trevliga förslag jag fått! :D Men... vänta lite...
läser förslagen igen
Hmm.... hur många handlar om mitt behov av tunnare sjal egentligen? :P Själviska människor dessa sjalare, eller? :P
Nuförstårjagintevaddumenar. :roll:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
vovvemor skrev:
Mamma Eli skrev::D Oj vad mÅnga bra trevliga förslag jag fått! :D Men... vänta lite...
läser förslagen igen
Nuförstårjagintevaddumenar. :roll:
:D
Av Lillblomma
Om du gör en dubbel ringsjal behöver du ju bara sätta en liten tryckknapp på vardera sidan mitt på långsidorna i fållen och trä på ringarna.
Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men jag VET att jag sett det på en beskrivning nånstans på nätet... På så sätt kan man använda den som en dubbel ringsjal som på Ägisrhus sida, och knäppa upp knapparna och bara ta bort ringarna och använda den som vanlig långsjal om man vill det. För det blir ju ingen belastning att tala på på själva knapparna...

Ska nog göra det själv när det blir dax för smått igen...

E du mé?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Lillblomma skrev:Om du gör en dubbel ringsjal behöver du ju bara sätta en liten tryckknapp på vardera sidan mitt på långsidorna i fållen och trä på ringarna.
Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men jag VET att jag sett det på en beskrivning nånstans på nätet... På så sätt kan man använda den som en dubbel ringsjal som på Ägisrhus sida, och knäppa upp knapparna och bara ta bort ringarna och använda den som vanlig långsjal om man vill det. För det blir ju ingen belastning att tala på på själva knapparna...

Ska nog göra det själv när det blir dax för smått igen...

E du mé?
Hmmmm, har du ju rätt i... men blir det bekvämt som långsjal sen med knappar mitt i? Är nog mer inne på att inte använda gåsen utan Amazonas Carry Sling till ringsjal istället, men en spännande idé helt klart! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?