Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Har köpt en ny, en svart. Den är fin men den har fula dumma kantband i beige och beige-svartrandigt. Framgick inte direkt av bilderna jag sett heller. Så nu tänkte jag klippa av fållen och sy en ny. Är det att häda?
Användarens profilbild
Av Tabby
Du, kantbanten är faktiskt bra :D . Lätt att hålla reda på vilken kant man arbetar med när man gör knytningar. Underlättar en del.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jasså det är därför de har olika färg kanske... Smart. Men fult.
Användarens profilbild
Av Tabby
Om du gör det, sicksacka 2 ggr på kanterna innan du fållar den igen.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det är klart den är ju din :wink: !!!! Jag kapade min första ! den är för länge se'n såld o jag har biten kvar ett minne 8) !!!

Dem har ett syfte !!! *tänk på det*
Det är ju mycket lättare att se vilken ända som är upp o ner !!! men du kan ju sy nått eget eller nått.
Det gäller att göra den så bra så man gärna använder den !!!det är ju syftet !
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Helen: Nej det visste jag inte. Brukar de gå sönder?
Tabby: Ok, har du gjort så?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Kanske ska sy på ett rosa kantband istället... Tack för att ni svarar! Och trollmamma, du har rätt, jag ska juh vilja använda den!
Användarens profilbild
Av Helen
Sannasmamma skrev:Helen: Nej det visste jag inte. Brukar de gå sönder?
Tabby: Ok, har du gjort så?
Nej de brukar inte gå sönder :lol: , men alla produkter som du förändrar missar man reklamationsrätten på. Det kan vara bra att veta.
Ville bara sticka in med lite torr fakta
:shock:
Sjalen ska vara på ett sätt som DU vill ha den. Så förändra du.
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Klippt till du bara o lycka till med syendet! :)
Användarens profilbild
Av Tabby
Nop, jag var för feg när det gälldet att kapa min Hoppis, men jag har läst andra göra så.
Användarens profilbild
Av aha
Det här var bra att jag läste! Jag skulle nämligen vilja ha en svart sjal nån gång, men några beiga kanter är jag inte sugen på alls.

Du tror inte att det lättaste är att färga hela sjalen svart istället för att klippa kanterna av den och sy om den.
Då kan du ju om du vill bara sy en söm i valfri avvikande färg på ena sidan för att hålla ordning på kanterna när du knyter.
Bara en tanke- för om du klipper förlorar du ju stadkanterna helt.
Användarens profilbild
Av Anna
Mairelle med Runa har ju färgat en hoppiz svart, så det borde ju funka för fler. Fördelen med hoppizana är ju att man kan tvätta dem så varmt som färgerna oftast kräver.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Om nån vill veta så kommer fortsättningen på problemet här: Jag köpte färg och färgade honom i maskinen på 60 grader. Han är nu helt svart förutom en söm som fortfarande är beige. Det syns knappt men betyder ändå att de har sytt med olika trådar, en i bomull och en i syntet. Nu är det iallafall en helt svart sjal och jag är glad. Fast den blev väldigt tråkig :roll: Jag behöver nog en ny.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Sannasmamma skrev:Fast den blev väldigt tråkig :roll: Jag behöver nog en ny.
ja men det är väl klart :lol: :wink:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?