Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Det var ju bild på en tjusig solhatt med raka, breda brätten här nyss, Katvigs hatt var det. Jag vill gärna försöka att sy en själv och ev. i det där roliga gröna Pipptyget som finns på Åhléns. Hanna och David skulle nog gilla det, eller hur? *ler*
Tips på mönster? Eller ska man vänta på nya Ottobretidningen kanske och hoppas att det finns något där?
Användarens profilbild
Av ernamalin
Har du vägarna förbi IKEA så finns det på deras tygavdelning några mönsterblad (gratis) däribland en solhatt :D
En sån där med ett gäng trekanter som man syr ihop till kullen och några böjar till brätte, en vanlig solhatt med andra ord :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
TACK! Det måste jag försöka ordna. Svärföräldrarna kommer snart och de åker förbi IKEA i Örebro kan jag tro.
Användarens profilbild
Av emmahawk
vi har sytt ett gäng efter "Barnkläder - Kerstin Lokrantz" finns ofta på bibblan, från 70-talet ngn gång. Där finns för övrigt ett flertal enkla och aptitliga mönster :D .
Användarens profilbild
Av florin
Jag har ett mönster som blir bra, jag kan ju skicka det med brallorna :lol: Är flera olika storlekar och jag har sytt den själv så jag vet att den blir bra men enligt mig aningens flickig, därför finns inte ens en bild på den solhatten...
Användarens profilbild
Av Anso
TACK Ernmalin, Emmahawk, Florin och TinaW nu har jag plötsligt massor med mönster så jag hoppas att det blir en solig sommar! :D :D
Användarens profilbild
Av funshine
litet tips så du inte går på samma nit som jag.
Gjorde ett test på katvigmodellen. Strök på lager efter lager med vliselin och fick ingen styrsel alls på det. Efter sådär 5-6 lager höll det fortfarande inte uppe, men då gav jag upp och sydde fast brättet ändå. När brättet väl satt på och fick stöd från kullen blev det spikrakt. inte minsta anstymelse till svaj nånstans. Tänk en sådan där damhatt med enormt stelt brätte: Kan det va 60-tal typ? Slutade med att dockan fick en solhatt. Ska nog ta och göra ett nytt test en dag. Också ska jag nog sy en matchande solklänning till dockan i tyget som blev över.
Användarens profilbild
Av tinaw
:iagree: Det är brättet som ger mest stadga. Men brättet kan vara värt att ha ett eller två lager vliseline i.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?