Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av trusis
Är det någon som har provat att sy 1 års klänningen i Baby Cool?
jag har fått för mej att jag läst någonstans att storlekarna är ganska stora i den boken, stämmer det?

Om ni sytt klänningen hur blev den i storlek?
jag har en ganska smal tjej och mönstret ser gigantiskt ut :help:
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har inte sytt den, och inget annat ur boken heller (den ligger och ser snygg ut på soffbordet mest... :oops: ). Men tittade på just den klänningen för ett tag sen och blev lite sugen. Så om du syr den får du gärna berätta hur det blev den, kanske bild?
Användarens profilbild
Av miso
ja mönstren är stora. Skulle jag uppskatta storleken så tror jag att mönstren som är till "stor bebis" (1 år) sitter som en smäck på en rejäl och stadig ettåring på 11-12 kg i storlek 80.
Användarens profilbild
Av Mammut
Hmm ja, jag sydde ettårsklänningen nyligen, en present till kusinen...ser ut att passa min 3,5-åring, ungefär... :lol: Den ÄR stor! Skulle säga att den passar 1,5-2 år.
För övrigt sydde jag cirkusbyxorna i stl 68... Samma 3,5 åring krängde på sig dem! Och ändå är det inte stretchigt tyg! Tajta, ja, men hon lyckades springa runt runt med dem på...
:blahblah: Kanske är svar nog!? :wink:
Av trusis
Tack för era svar.

Då ska jag nog sy en testkläning först och göra den utan sömnsmåner.

Som sagt min tjej är smal, typ en 8-9 kg bebis :roll:
Användarens profilbild
Av miso
Min dotter är i samma storlek som din (f 10e maj) och baby cool mönstren blir stora på bredden till henne. Det är ju tyvärr lite svårare att justera än längden. :hmm:
Av trusis
jag har klippt ut alla delar nu. hjälp vad stort det ser ut.
funderar på att sätta knappar hela vägen bak (i stället för dragkedja) och ta in lite på framstycket i mitten.

Men hur ska jag få det bra över axlar, hals och ärmhål??
Av trusis
miso skrev:hur går det??
det har avstannat lite pga av det fina vädret och trädgårdsarbete...

eftersom det är tänkt att hon ska ha den på 1 års dagen så har jag drygt 2 veckor på mej :lol:

men tisdagskväll är sykväll...
Av letw83
Denna är sydd i största storleken med sömnsmån. Modellen på bilden är ca 74 lång, och normalsmal. (vet inte vikt)
Hon behagade inte riktigt va still när jag skulle fota 8)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av jag71
Snygg! :tumup:
Användarens profilbild
Av miso
letw83, jag tycker att den tjusiga klänningen ser ut att kunna vara lite att växa i och den flickan är väl lite äldre än 1 år misstänker jag, kanske 1,5 år?
Tja, som sagt, "stor bebis" är verkligen stort.
Användarens profilbild
Av Annika80
Jättefin klänning! Den ser ju rätt vid ut så om man vill sy den till lite större barn räcker det nog att bara förlänga mönstret lite.
Av letw83
miso skrev:letw83, jag tycker att den tjusiga klänningen ser ut att kunna vara lite att växa i och den flickan är väl lite äldre än 1 år misstänker jag, kanske 1,5 år?
Tja, som sagt, "stor bebis" är verkligen stort.
Jo nog fanns det lite utrymme att växa i och dom växer ju inte så fort i den där åldern. Och ja, hon är 1.5 år. Dock en ganska liten 1.5åring kan jag tycka? Iaf så ska väl storlek 1 år i babycool motsvara 74/80 vilket hon har i vanliga fall.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?