ClineE skrev:wiii... jag har tänkt tanken... men aldrig färdigt.. hmm jag som anv. så mkt. spray av olika slag...hmmm... Jag som gick här i valet och kvalet med att färga lite ... blev lite sugen efter fått färga blått "Pearltyg" brunt hos en kompis att färga mer...
så i fortsättningen ska det bara bli fosfatfritt... är det ngt. mer jag ska tänka på... Kan ngn. rek. ngt. märke? Är det grumme.... Man lär så länge man lever...
kanske är det därför...jag är lysgrön i håret 
Grumme är väl bra,
Urtekram har en flytande allroundtvål som heter Uniren som användas i tvättmaskinen såväl som till all annan rengöring av alla ytor etc. Sen har
Ocean tvättmedel särskilt till när man har eget avlopp och det finns med och utan parfum. man kan köpa det direkt hos Ocean (är jag ganska säker på, på nätet) och hos Granngården (Lantmännen).
Lysgrön i håret???

Skojar du? Eller har ni kanske för mycket klor i vattnet????
KOLLA vattnet!
Vi kollar vattnet regelbundet (hämtar kit på kommunen) - det kostar men då vet man att det är som det ska vara och att man kan ge det att dricka till barnen! Jag tror just nu det är 400 kr för det vanliga testet och 700 för det stora mikrobiologiska + kemiska testet. Vi tar den stora. Det var tex bra att veta att det i våran
borrade brunn var lite för mycket nitr*t, som är farligt för småbarn, när vi flyttade in. Dom som bodde här förut hade gödslat gräsmattan rikligt!! Senare har det ändrat sig, men det visar hur man i alla fall med borrad brunn får akta sig.