Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Crappy
I går började jag mitt projekt att sy en bärponcho i ulltyg. Tanken är att jag skall kunna använda den i vårsolens glans. Efter en hel del räddsla satte jag saxen i ulltyget och började klippa. Fick till barnets huvud rätt bra är dock inte nöjd med kragen runt mitt huvud ännu. Tänk att det kan vara så kreativt att sy :)

Någon annan som sytt en bärponcho?
Användarens profilbild
Av Monia
Jag försökte att göra en i fleece men det blev för kort bit mellan mitt och Emmas huvud så den hamnade i ett hörn på syrummet för ändring. 8) Jag tycker att det är så tråkigt att göra om så att det hamnar lätt i hörnan för ofärdiga projekt :oops:

Väntar med spänning på bild på din poncho!!!
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Nej jag har inte sytt någon men jag har funderat på det.

Hoppas på en bild!!! :D
Av MammaTess
Superfin!

Själv funderar jag på att fixa till en fleecefilt från Ikea...
Användarens profilbild
Av Panakeia
MammaTess skrev:Superfin!

Själv funderar jag på att fixa till en fleecefilt från Ikea...
nackdelen med flis är att det är så lätt, att det lätt blir flygigt, och man får lite...tältkännsla....
tror att man får sy den rätt tigt för att den inte ska göra det. (det är ju en sak om man är liten eller normalstor, men ett flistält på stora mig, ja, då skulle det minsann se lustigt ut! ;:wink:)
Användarens profilbild
Av Crappy
Hinner inte sy färdigt i kväll (lat). Men bilder på min bärponcho i ulltyg kommer så snart den är färdig :)

Snygg pocho Panakeia
Användarens profilbild
Av lingonben
Jag har oxå tänkt sy i vadmal. Men har inte kommit till skott ännu. Har ett mönster på en poncho som min mor sytt i fårskinn och som jag tänkte försöka modifiera lite. Men jag har inte kommit på hur jag ska göra föra att det inte ska blir tältigt över barnet... :hmm:

Din poncho ser ju ut att sitta jätte bra, Panakeia! Men jag förstår inte riktigt hur kilarna ser ut. Det var svårt attt se sömmarna på bilderna... :?

Vill gärna se fler bilder och få tips. Måste ju få ändan ur innan sommaren är här!! 8)
Användarens profilbild
Av lingonben
Jag sitter och grubblar... :roll: Hur långt bör man ha mellan "huvud-hålen"?

Finns det fler som har sytt som vill dela med sig av bilder på sina alster??

Crappy, har du hunnit färdigt? *nyfiken på bild* :)
Användarens profilbild
Av lingonben
*puffar*

Blev ponchon färdig??
Vill ju se bild! :wink:
Användarens profilbild
Av kitara
Idag var det lite kyligt och jag kom på tanken att en poncho vore smidigt. Så jag passar på att väcka den här tråden till liv! :wink:

Hur har det går för er?
Färdiga kreationer, bara i planeringsstadiet eller lika förvirrade som jag?

Jag bär min 3-månaders i Moby Wrap nu men kommer gå över till Hoppediz när lillkillen blir för tung.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Sydde lite hastigt en av rosa microfleece, den blev helt ok! fast på bilderna ser den lite konstig ut :hmm:

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av kitara
Så fin och mysig! Dotra ser verkligen ut att trivas på bild 2 :-D

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?