Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ZaZi
Har tidigare sytt fleecefodrade midjebyxor i vaxduk, men har inte tänkt på att det går ju utmärkt att göra traditionella hängselgalonisar av samma material! Det är tryckknappar i sidan och justerbara hängslen. Tvättas enkelt i 40 grader.
Man kanske inte ska bada i vattenpölarna med dom, men nog klarar de en fuktig sandlåda och daggvåt rutchkana! :D
Dessutom är de ju grymt unika, och sånt gillar denna mamman :roll: :lol:

Vad tror ni? Finns det en marknad för såna här?

Bild

min lilla "modell" vägrade vara med på bild... och när hon säger nej är det verkligen ett nej :lol: Så det blev till att fota direkt på golvet...
Användarens profilbild
Av Isanna
Åh! De var ju helcoola! Funkar de som de ska så tror jag definitivt att det finns en marknad!
Av corona
Har du sytt dem i vaxduk?!
Så smart...hade jag aldrig tänkt på :oops:

De är verkligen skitsnygga!!!
Användarens profilbild
Av ZaZi
Lin skrev:WOW!!!! Å, jag måste genast sy!!!

Hur har du fixat hängslena?
Jag köper hängslen på secound hand som jag sedan slaktar. Syr nya band i vaxduk och kantband. Sen har jag satt dit såna där halvmåneformade ringar som de löper genom i bak, för flexibilitet ( men mest för att det är så snyggt mer metalldetaljer :roll: ) Man kan ju likaväl fästa banden som vanliga hängslen i bak, bara man behåller funktionen som förlänger/förkortar banden.

Funderade på att köpa billiga resårbälten på HM och slakta dem för att använda på samma sätt, men de hade bara ett i rosa kvar, så det blev denna variant istället :wink:

Resterna av hänglena använde jag som remmar under fötterna.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Panakeia skrev:hur gör du med sömmar å så? hur tätar du?
jag kollade sömmarna på Sigges didrikssons-regnbrallor, och de var inte tätade. Så det enda jag gjort är förstärkningssömmar i grenen. Det är ju bara sömmar på insidan av byxorna, så jag håller tummarna för att det håller vätan borta ändå. Jag inser ju att det inte är någon "våtdräkt" jag sytt :lol: .
Användarens profilbild
Av Scilla
Nämen titta, det är ju min hemsydda sänggavel i byxversion :lol: Åhléns, eller hur? Kanonfina!!
Användarens profilbild
Av svas
JAG skulle vilja ha ett par coola galonisar när jag är ute och leker med Stora A. Dessa är ju helt underbara. Ett plagg man blir lycklig av helt enkelt! Duktiga dig (både design och teknik)!!!
Användarens profilbild
Av florin
Jätte snygga!!!

Funderar dock på hur de blir när man tvättat dem några gånger och hur pass slit-vänliga de är? Jag skulle gärna ha ett par coola brallor åt A men kanske inte rosa...
Användarens profilbild
Av ZaZi
florin skrev:Jätte snygga!!!

Funderar dock på hur de blir när man tvättat dem några gånger och hur pass slit-vänliga de är? Jag skulle gärna ha ett par coola brallor åt A men kanske inte rosa...
De jag fodrade med fleece är tvättade ett flertal ggr utan problem. De håller vätan borta fortfarande. Dropptorkning är att rek.
Jag funderade på att förstärka över knä och rumpa, men då får jag ju sömmar där och eftersom jag inte klurat ut något smart sätt att täta sömmarna så avstod jag... :?

Jaså, rosa är inte A's färg :lol: I ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad som tagit åt mig; Sigge har inte haft ett enda rosa plagg i garderoben tills för några månader sedan. Hade en lätt aversion mot färgen. Men nu :shock: . De senaste plaggen jag köpt till henne är tokrosa!!! Och jag dreglade lite över hoppe Jordgubb/Hallon som såldes till fantasipris i förra veckan. Har jag blivit drabbad av något virus eller vad är detta? Finns det nån bot? :help:
Användarens profilbild
Av Tabby
Snyggaste galonisar jag sett :-)
Användarens profilbild
Av Tabby
Det finns ett "lim" som man kan täta sömmar med. Det heter Liquiseam.
Tål tvätt i tvättmaskin.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Tabby skrev:Det finns ett "lim" som man kan täta sömmar med. Det heter Liquiseam.
Tål tvätt i tvättmaskin.
Tack för tipset! :D

Då blir det knä/rumpförstärkning på nästa par jag syr!
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
My gosh vad snygga! :urule:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?