Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av florin
att sy ett lapptäcke i velour? :hmm:
Jag har massor med små bitar velour i en hel drös med olika färger och vet inte vad jag ska göra med dem, de räcker inte till kläder och är för stora för att kasta bort.... Tänkte i så fall bara göra kvadrater i kanske 15*15 cm och ha ett helt stycke velour på andra sidan, vad tror nì???
Användarens profilbild
Av Isanna
Om det skulle funka (vilket jag inte har nån aning om) så skulle det ju blir ett helt underbart lapptäcke ju! Ett sånt vill jag ha!!
Användarens profilbild
Av jazoo
marlene skrev:jag skulle nog tycka om att ha nått annat svalare tyg på andra sidan så att man kan välja vilken sida man vill mysa med :roll: :lol:
Precis! Tycker annars att det låter urmysigt med ett lapptäcke i velour.

Du har ju inget att förlora på att testa!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Annars är det fint att göra applikationer i velour. Min kompis sydde precis en helt otroligt fin machesterjacka med en räv av velour som tittar fram i sidan :love:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Alldeles säker på att det skulle funka! Varför inte liksom :) Kan man sy påslakan av gamla t-shirtar så....(jo, jag har sett det)
Användarens profilbild
Av jazoo
Knyttet & K skrev:Annars är det fint att göra applikationer i velour. Min kompis sydde precis en helt otroligt fin machesterjacka med en räv av velour som tittar fram i sidan :love:
Åh, det låter jätteläckert. Det skulle jag vilja se!
Användarens profilbild
Av florin
Då ska jag ta och göra ett försök här framöver :D

Jo, det är fint med applikationer men jag har en nästintill full Elfa-trådkorg full med stuvbitar i velour så det räcker nog till en hel del annat oxå :lol:
Användarens profilbild
Av Summer
Dom dår anti-dregellapparna skulle du kunna göra en egen kosntruktion på (undrar om dom har patent?). Dom är jättebra och det passar bra med mindre velourbitar. Annars så kan du sälja några till mig så kan jag laga Ms byxor med fina velorlappar ;) Han har hål på alla högerknän :? (hoppas det blir bättre nu när han går).
"Lapp-kuddar" borde ju funka också... Velour är så härligt...
Användarens profilbild
Av miso
Duktiga annika har ju såna snuttefiltar i stretchiga tyger som är väldigt fina

Bild

http://www.duktigaannika.se/products.ph ... menu=snutt Det blir väldigt fint när man blandar tyger med olika textur tycker jag.

Själv tror jag att jag skulle få gråa hår om jag gav mig på kombon lapptäcke och stretchiga tyger. Men det beror ju förstås på hur stretchig velouren är. Och om man kan stärka upp den med nåt, kanske tex vlieselin som föreslogs ovan.
Användarens profilbild
Av jazoo
florin skrev:Då ska jag ta och göra ett försök här framöver :D
Lova att du visar resultatet också!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?