Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cinnamon
Jag måste ju få visa mina hemgjorda tygisar. 8)

Först de formsydda blöjorna. De är gjorda efter MamaBirds mönster i bästa återbrukaranda. Vissa fick isydda inlägg, två blev fickvarianter.
Bild
Pedagogiskt nog är den med röd insida strl small, blå strl medium och grå strl large. 8)
Bild
Blöjbyxor av gamla ulltröjor:
Bild

Hur de passa och funkar får jag återkomma med om några månader. :) Den vita lilla formsydda och ullblöjbyxan i det prickiga tyget är mycket små, den vita är strl small utan sömsmån och ullbyxan vart bara liten....
Användarens profilbild
Av sacha42
jättefina :D
Användarens profilbild
Av jag71
Snyggt!
Användarens profilbild
Av smurfis
Snyggt! :shock: :D
Tänk om jag oxå kunde sy egna blöjor... :roll:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Otroligt snyggt gjort!
Nu kan jag ju inget om tygisar så för mig ser dessa ut som köpes :roll:
ser med andra ord väldigt bra ut :wink:
Användarens profilbild
Av trollmamma
8) snyggt !! 8)
Användarens profilbild
Av mejamy
smurfis skrev:Snyggt! :shock: :D
Tänk om jag oxå kunde sy egna blöjor... :roll:
Det kan du! Iaf pockets är lätta att sy! Helens beskrivning på babyheaven är jätteenkel även för nybörjare! Våga vetja! :D

Och jättefina blöjor TS! Ser proffsigt ut! :tumup:
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Ja. Helens beskrivning rekommenderas. Lätt och följa och på svenska. Jag hade skrivit ut en annan för att slippa ha datorn igång, men så blev det att jag satte igång datorn ändå och följde Helens beskrivning istället... :lol:

Smurfis, Om du vill sy själv. Testa att göra en blöja i gamla tyger (eller kläder) som du har hemma så känner du om det är för svårt eller inte. De här blöjorna är gjorda av två av makens gamla sweatshirts, några t-shirts, trasiga lakan, en gammal frottéhandduk, och flanellfiltar från secondhand butik.
Användarens profilbild
Av smurfis
Cinnamon skrev:Ja. Helens beskrivning rekommenderas. Lätt och följa och på svenska. Jag hade skrivit ut en annan för att slippa ha datorn igång, men så blev det att jag satte igång datorn ändå och följde Helens beskrivning istället... :lol:

Smurfis, Om du vill sy själv. Testa att göra en blöja i gamla tyger (eller kläder) som du har hemma så känner du om det är för svårt eller inte. De här blöjorna är gjorda av två av makens gamla sweatshirts, några t-shirts, trasiga lakan, en gammal frottéhandduk, och flanellfiltar från secondhand butik.
Tack för tipset! :D :shock: Undrar om jag vågar... :rodna: Måste man äga en overlock så är det kört dock.. :roll: ..?
Användarens profilbild
Av zandrama
smurfis skrev:
Cinnamon skrev:Ja. Helens beskrivning rekommenderas. Lätt och följa och på svenska. Jag hade skrivit ut en annan för att slippa ha datorn igång, men så blev det att jag satte igång datorn ändå och följde Helens beskrivning istället... :lol:

Tack för tipset! :D :shock: Undrar om jag vågar... :rodna: Måste man äga en overlock så är det kört dock.. :roll: ..?
Det behöver du inte. Raksöm och zz räcker alldeles utmärkt.
Användarens profilbild
Av zandrama
Just ja... Jag skulle ju skriva att de var jättefina också! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Overlock? Jag har en gammal Huskvarna 2000! Raksöm och trestegssicksack har jag använt. Snart har du inga ursäkter kvar Smurfis ;-).
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Tack för allt beröm! :rodna:

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?