Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kristina
ooh, farligt farligt! passa dig för tullen, gränsen för att slippa tulla går vid 200:-! :oops: Skulle ha sagt det när jag tipsade om slingrings, men jag glömde totalt bort att du var ny här, förlåt!
Användarens profilbild
Av naimiez
Skriver dom inte "gifts" på paketet?
Användarens profilbild
Av Kristina
alltså, så mycket händer inte, mer än att det (om det fastnar i tullen) tar extra tid och så får man betala skatt och moms, hur mycket vet jag inte riktigt, det räknar dom ut på nåt sätt.
När vi beställde 15-20 par ringar (minns inte exakt) blev "extraavgifterna" nästan 200:-, men det utgår ifrån vad varan är värd och nej, dom skriver inte "gift" på brevet, inte ens om man ber om det. :(
Hoppas du slipper igenom, du ligger ju så nära gränsen så om du har tur går det bra. :)
Användarens profilbild
Av naimiez
Skall tänka på det i fortsättningen. Tack! :-D
Användarens profilbild
Av Elin G
Kristina skrev:ooh, farligt farligt! passa dig för tullen, gränsen för att slippa tulla går vid 200:-! :oops: Skulle ha sagt det när jag tipsade om slingrings, men jag glömde totalt bort att du var ny här, förlåt!
Hej!
Så om jag beställer ringar för mindre än 200 kr exklusive frakt så behöver jag inte betala tull och moms, eller?
Användarens profilbild
Av Kristina
Elin: Nästan, 200:- är inkl. frakt. 5 par medium alu-ringar ska det gå att klämma in i en sån beställning, iaf så länge dollarn inte stiger en massa.
Användarens profilbild
Av naimiez
Elin G skrev:
Kristina skrev:ooh, farligt farligt! passa dig för tullen, gränsen för att slippa tulla går vid 200:-! :oops: Skulle ha sagt det när jag tipsade om slingrings, men jag glömde totalt bort att du var ny här, förlåt!
Hej!
Så om jag beställer ringar för mindre än 200 kr exklusive frakt så behöver jag inte betala tull och moms, eller?
Ex frakt.....ja man då klarar jag mig. Allt som allt inkl frakt gick det på 206 kr. Min sambo säger att alla inköp utanför EU skall tullas....inte bara över 200. Om man kan få dem att skriva "gifts" på så brukar det gå igenom tullen.

Kristina: Var har du fått 200 kr innan skatt ifrån?
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag har för mig att jag läste det på tullverkets hemsida, men nu kan jag inte hitta det. Kolla härinne på sjalbarn också, vi har diskuterat tullen tidigare, men jag orkar inte leta rätt på trådarna nu.
Det verkar iaf stämma, för varje gång vi beställt för mer än 200:- har vi åkt på tull och varje gång vi beställt för mindre än det (beställer ringar typ en gång i veckan) har vi "klarat oss".
Användarens profilbild
Av Anna
Jo, det är undet 200kr ink frakt ocheventuella avgifter som gäller. Ska stå på tullverkets hemsida men nu hinner jag inte leta länk.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har hittat det! I tullverkets brochyr "Handla på internet" står att om försändelsens sammanlagda värde är mindre än 200 kr eller 22 euro (och innehållet inte är parfym eller tobak) så behöver man inte betala tull, däremot måste man fortfarande betala moms och speditionsavgift. Momsen är 25 % och speditionsavgiften är såvitt jag kan förstå 63 kr. Tullen är annars 3,5 %, så det är ju ingenting jämfört med momsen och speditionsavgiften... Jag blir inte riktigt klok på det här...
Användarens profilbild
Av Anna
Elin G skrev:förstå 63 kr. Tullen är annars 3,5 %
Tullen är olika för olika sorters varor. Skiljer mellan vävda sjalar och trikå tom. Är det 3.5% för ringar? Jag har talat med tullverket några gången ang detta och fått lite olika svar.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag kan ha fel på den punkten. Jag uppfattade inte att det fanns olika tulltaxor för olika varor utan tog bara det som de hade i sitt exempel.

En annan fråga, vad kostar frakten om man beställer från slingrings?
Användarens profilbild
Av naimiez
Elin G skrev:Jag kan ha fel på den punkten. Jag uppfattade inte att det fanns olika tulltaxor för olika varor utan tog bara det som de hade i sitt exempel.

En annan fråga, vad kostar frakten om man beställer från slingrings?
6 par ringar betalade jag 7,10 doller för frakt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?