Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag blev sugen på att visa vad som kommit från mina stickor på senaste tiden, så här kommer lite bilder.

Sambon bad om ett par vantar, i garn han kom hem med en dag. Jag har egentligen sagt att jag inte ska sticka fler vantar till honom, för det är så tråkigt när han bara tappar bort dem. Men nu har vi ju köpt så fiffiga namnlappar med namn och telefonnummer sedan Karin började på dagis, så han fick ett (sista!) par vantar som genast märktes upp ;-)
Bild

Karin har också fått vantar, men det här paret är egentligen inget bra exempel, för dels lyckades jag ju sticka dem olika trots att det borde varit svårt att lyckas med när de var randiga, och dels är resåren för kort. Men de vantar som blivit lyckade har hon på sig på dagis så de kunde jag inte fota. Jag har för övrigt insett att det förmodligen inte går att sticka för lång resår på vantar till tvååringar, de åker utanför mudden likt förbaskat...
Bild

För ett tag sedan frågade jag om råd om mått på en babyfilt, denna är nu klar och blev så här:
Bild

... och så lite work in progress. En halsduk som kräver bra program på TV, för den är dötrist i mönstret ;-). Och dagtid är det ju inget bra på TV, och på kvällarna brukar jag vara för sömnig för att sticka, så det går inte så fort framåt.....
Så här ser den ut i dagsläget, när man bara lägger ut den på bordet
Bild

Men något åt det här hållet blir den väl sen när den är färdig och jag har spänt ut den.
Bild
Av corona
Oj så mycket fint!!!
Blev lite extra förtjust i babyfilten och sambons vantar :D
Användarens profilbild
Av norkmedoo
wow vad duktig du är! :love:
det ser grymt avancerat ut med alla mönster... och jättefint! :D
Användarens profilbild
Av Anso
Oj, så fina saker!! De gröna vantarna gillar jag. :vågen:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Åh vilka fina saker, vad du är duktig!
Babyfilten såg helt underbar ut.
Användarens profilbild
Av Isanna
Åh vad du är duktig! Jättefina grejer!
Användarens profilbild
Av He.ma
FIIIINT!!! :D Visst är det trist när den ena vanten alltid får fötter...stickade liknande vantar som du gjort till din sambo till lillsyrran i julklapp ett år men hon glömde dom i klassrummet o då tyckte nån annan att de passade. :hopmad:
Halsduken var SUPER :love:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jättefina saker! Så där duktig ska jag också bli! :tumsup:
Användarens profilbild
Av sarahlc
:urule: vilkafina saker. jag blir helt tagen av vantarna, det är ju underbara! :love:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Kaffemoster skrev: Jag har egentligen sagt att jag inte ska sticka fler vantar till honom, för det är så tråkigt när han bara tappar bort dem. Men nu har vi ju köpt så fiffiga namnlappar med namn och telefonnummer sedan Karin började på dagis, så han fick ett (sista!) par vantar som genast märktes upp ;-)
du får köpa vanclips till honom så att de sitter fast i jackan!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Panakeia skrev:
Kaffemoster skrev: Jag har egentligen sagt att jag inte ska sticka fler vantar till honom, för det är så tråkigt när han bara tappar bort dem. Men nu har vi ju köpt så fiffiga namnlappar med namn och telefonnummer sedan Karin började på dagis, så han fick ett (sista!) par vantar som genast märktes upp ;-)
du får köpa vanclips till honom så att de sitter fast i jackan!
Ja, det är ju också en variant förstås. Men jag tror jag ger honom en chans att hålla ordning på de här vantarna som är märkta med namn och telefonnummer först =).
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Tack förresten för alla snälla ord!

Vilket iofs var lite vad jag var ute efter när jag lade ut bilderna... men det är väl så man är?
Användarens profilbild
Av Panakeia
Kaffemoster skrev: Vilket iofs var lite vad jag var ute efter när jag lade ut bilderna... men det är väl så man är?
sjalvklart, annars finns ju ingen anledning att göra det!
Användarens profilbild
Av sarahlc
Panakeia skrev:
Kaffemoster skrev: Vilket iofs var lite vad jag var ute efter när jag lade ut bilderna... men det är väl så man är?
sjalvklart, annars finns ju ingen anledning att göra det!
:iagree: så fina saker är gjorda för att beskådas :wink:

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?