Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Oj vad jag väntar på bilder nu! 8)

Ska till stickbutiken imorgon, så då kommer jag nog införskaffa lite Alaskagarn och teststicka...
Användarens profilbild
Av zandrama
Nu har jag införskaffat garn lila och svart, så får vi se om de blir randiga, eller om det räcker med ett nystan så kanske det blir ett par lila och ett par svarta. *spännande*
Användarens profilbild
Av zandrama
Titta här! Nu måste jag ju nästan börja med byxorna. 8)

(Fast först ska jag sticka klart overallen jag håller på med.)
Användarens profilbild
Av Scilla
Du är ju fantastisk Mamasamueli! :rock: Nu ska jag börja sticka lillasysters blöjbyxor. Det kommer väl att ta ett tag som vanligt :wink:
Användarens profilbild
Av Eld77
Wow! Fantastisk beskrivning, jag är bara jätteimpad!
Användarens profilbild
Av Luna
Vilket jobb du har gjort med beskrivningen! Synd bara att vi inte behöver några fler blöjbyxor för jag blir verkligen sugen att sticka.
Användarens profilbild
Av zandrama
Mamasamueli skrev::mrgreen: Och jag kan ju avslöja för alla som inte känner att de kan sticka (eller har tid) att de kan börja hålla utkik efter min webshop! :D Kommer snart.... (vågar inte säga nåt datum men typ om nån månad sådär...) Där kommer man att kunna köpa färdigstickade ullbyxor i kravgarn i FANTASTISKA mönster! ;) :D
Oh , nej! Det låter dyrt! :wink:
Användarens profilbild
Av Scilla
Scilla skrev:Du är ju fantastisk Mamasamueli! :rock: Nu ska jag börja sticka lillasysters blöjbyxor. Det kommer väl att ta ett tag som vanligt :wink:
Ovanstående skrevs den 12:e mars. Nu är de klara 8) :shock: :oops: :lol:

Använde nån slags sammanblandning av din förra beskrivning och denna. Gjorde också så att jag stickade på rundstickan ner till benen, sedan maskade jag av och tog upp nya maskor till benen så att jag kunde sticka dem på enkla raka stickor, gick så mycket snabbare så. Men sömmen i grenen blev inte riktigt lika snygg nu när jag sydde, men vad 17. Så här blev det i alla fall: (Snuttan sover, det är mitt i natten, men hon kanske kan modella i morgon - om de nu passar!)

Bild

Nu ska jag sova...

Tillägg: Nu så, här är knubbisen i sina nya brallor! Inte var det något att växa i precis :wink: men de funkar nog ett tag i alla fall. Lika bra att börja på nästa par så är de väl klara till jul :roll:

Bild
Senast redigerad av Scilla den fre jul 06, 2007 10:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av kattta
UNDERBARA!

Jag kan ej sticka ,men gissa om jag ska be svärmor sticka ett par knallfärgiga nu när hon får semester.

...finns det för övrigt knalligt ullgarn att köpa? (undrar en som knappt vet vart man hittar garn :hellu:
Användarens profilbild
Av Scilla
Förresten, en liten praktisk fråga: Om man i nästa par vill ha ännu mera lite plats i rumpan baktill, hur gör man bäst då, för att benöppningarna ska bli lagom stora? Ska man kanske lämna/maska av bara på varannat varv i början när man stickar bakstycket kanske? (om någon fattar hur jag menar...)
Användarens profilbild
Av Scilla
Mamasamueli skrev::hmm: Menar du att byxan liksom är för kort baktill, så att den halkar ner bak i ryggen? I så fall kan jag kanske hjälpa.... :återkommer:
Ja, litegrann. Man kan ju förstås sticka hela byxan högre men den går ju som du ser ganska högt över magen redan :D Så ännu lite längre "rumpstycke" skulle vara bra tror jag, ialla fall till småttisar. Men jag är inte säker på exakt var jag ska lägga till för att det ska bli bra.

Har du provat Alskagarn till dessa förresten, eller vad tar du om du vill ha mer färg?
Användarens profilbild
Av kattta
mamasamueli: bara för at det ska bli rätt för mig när jag visar svärmor på sickmönstret, "blöjbyxa 0G" som du nämner ovan, är det den stickbeskrivningen som är i början av den här tråden?

Isådanafall blir det bra om jag visar svärmor den, men påperkar det du skrev om att göra längre stycke mellan benen?

Eller är det rätt som det står i början av denna tråd nu ?(ser att du reviderat första inlägget)

Vet inte om du känner till garnet "Peer Gynt"?
Har köpt sådant garn, ska användas stickor 3,5-4...
tror du det funkar till dessa byxor?
Användarens profilbild
Av Scilla
Mamasamueli skrev:När jag gjorde mitt nya mönster så ökade jag därför på grendelen rejält. Det är därför som jag i det nya mönstret bara lämnar en maska /varv i stället för två. Grenen blir dubbelt så lång, men lika många maskor lämnas till benmudden. Mycket bättre! :tumup: Förstår du....? :roll:
Fast... det är huvudsakligen det gamla mönstret jag följt den här gången också (eftersom jag nu redan hade gjort det en gång) och såvitt jag kan förstå lämnar man bara en maska per varv där också? Eller?

Förresten, går det att hitta den gamla tråden? Jag har försökt men inte lyckats. Jag hittar aldrig gamla trådar? :hmm: Jag har kvar en utskrift av beskrivningen men det var ju en del bra frågor och svar i tråden :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?