Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
hihi! dettär kan feltolkas!!
(jagvet, låg humor...)

vad jag skulle säga ang tråd e iaf att jag tycker ofta man får vad man betalar för... Jag personligen e less på ojämna spolningar, trådar som går av, trådar som är olika i tjockleken, osv...visst, funkar rätt bra till undertråd, men övertråd köper jag inte i fyndkorgar å så längre.....det är så trist när man lägger ner arbete åzzå blir det inte bra för man snälat med tråden...
Användarens profilbild
Av Scilla
marlene skrev:ohlssons här har haft rullar för 10 kr metern
Oj, ganska dyrt meterpris för sytråd va? :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av marlene
Scilla skrev:
marlene skrev:ohlssons här har haft rullar för 10 kr metern
Oj, ganska dyrt meterpris för sytråd va? :wink: :lol:
hahaha ja jo, menar såklart 10kr rullen :lol:
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag köper på mig trådrullar på IKEA varje gång jag är där! Billigt och helt ok kvalité, enl. mig. :D
Användarens profilbild
Av linafelicia
ZaZi skrev:Jag köper på mig trådrullar på IKEA varje gång jag är där! Billigt och helt ok kvalité, enl. mig. :D
Jag har också handlat på IKEA tidigare men dom har slutat sälja tråd på IKEA-helsingborg där jag brukar handla :hopmad:
Sist jag var där hade dom bara förpackningar med flera färger i.
Av Enid
Jag är en "trådsnobb" som inte skulle våga handla icke-märkestråd på nätet. IKEA's tråd tycker jag är alldeles för svag också, den funkar ju att sy gardiner med men i kläder så spricker sömmarna för lätt (är min erfarenhet).

broderistrugan.se har Güterman-tråd billigt, 12kr/rullen och ett halvdussin färger ungefär. På varje beställning tillkommer 33kr i frakt och annat men köper man flera rullar blir det snabbt billigare än i butik.
Användarens profilbild
Av He.ma
Jag har oxå köpt tråd från IKEA o tycker att det fungerar bra (men det fungerade inge vidare med min gamla symaskin :hmm: den gick bara av hela tiden!). Annars håller jag med Panakeia om att det är sååå drygt med dåligt spolade/ojämna trådar!
Just nu har jag en rulle (ärligt stulen fr mamma :wink: )overlock tråd, pappa har fixat en kanon ställning till o det fungerar KANON :tumsup:
PS det verkar som alla Ikea butiker har gått över på 4-pack m sytråd DS
Användarens profilbild
Av Kaja
Stoff & Stil tar 14-15 kronor för 1000 meter. Det är ungefär vad man får ge för 200 meter i vanlig affär. Köper man 10 rullar så sänker de priset med någon krona ytterligare. Porto på 45 kronor tillkommer, men om man köper lite knappar, kantband och annat så är det snart intjänat. 10 knappar kostar 11 kronor. 1 knapp kostar i affär 6,50... Kantband kostar 69 kr för 25 meter och 6,50 per meter i affär...

//Kaja
Användarens profilbild
Av jag71
Jag fick bannor när jag lämade in min symaskin på reparation för att jag använt billig tråd. Hade jag inte gjort det så hade jag inte behövt betala över 600 kronor. Hade jag använt dyr tråd hade maskinen antagligen klarat sig i nåot år till innan den behövde en stor rengörning och genomgång.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Kaja skrev:Stoff & Stil tar 14-15 kronor för 1000 meter. Det är ungefär vad man får ge för 200 meter i vanlig affär. Köper man 10 rullar så sänker de priset med någon krona ytterligare. Porto på 45 kronor tillkommer, men om man köper lite knappar, kantband och annat så är det snart intjänat. 10 knappar kostar 11 kronor. 1 knapp kostar i affär 6,50... Kantband kostar 69 kr för 25 meter och 6,50 per meter i affär...

//Kaja
De hade ju onekligen mycket bra, men de verkar bara(?) skicka mot postförskott så frakten blir 90:-

Är deras tråd bra?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Liten vus skrev: broderistrugan.se har Güterman-tråd billigt, 12kr/rullen och ett halvdussin färger ungefär. På varje beställning tillkommer 33kr i frakt och annat men köper man flera rullar blir det snabbt billigare än i butik.
Tyvärr fel färger :cry:
Användarens profilbild
Av Kaja
Knyttet & K skrev:
Kaja skrev:Stoff & Stil tar 14-15 kronor för 1000 meter. Det är ungefär vad man får ge för 200 meter i vanlig affär. Köper man 10 rullar så sänker de priset med någon krona ytterligare. Porto på 45 kronor tillkommer, men om man köper lite knappar, kantband och annat så är det snart intjänat. 10 knappar kostar 11 kronor. 1 knapp kostar i affär 6,50... Kantband kostar 69 kr för 25 meter och 6,50 per meter i affär...

//Kaja
De hade ju onekligen mycket bra, men de verkar bara(?) skicka mot postförskott så frakten blir 90:-

Är deras tråd bra?
Betalar du med kort så blir frakten 45 kronor. Jag gillar deras tråd i alla fall. Tycker inte att jag märker någon skillnad mot Gutermann med flera...

//Kaja
Användarens profilbild
Av lotti
Jag fick veta nyligen att IKEAS tråd är rena maskindödaren! Bomullstråd flockar aldeles för mycket så maskinen blir full av ludd. :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?