- mån feb 19, 2007 20:56
DE ska få ett eget bärverktyg har jag tänkt. De är runt 60 bägge två...
Långsjal e på tok för krångligt och för varmt
ringsjal snedbelastar för mycket (dm. bärpåse också)
så, sele får det bli!
men nu till dilemmat, en mer rejäl sele med spännen etc á la ergo eller en MT?
Vad är lättast?
Den ska funka till Joar och gärna tidigt till bäbisen också... (varför ka nam nförresten använda MT från nyfis men inte ergo osv? nån som vet det ?)
Fördelen med á la ergo är;
lättare att ta på sig, inget att knyta och mer likt en vanlig väska liksom. Nackdelen är att den är bökigare att ställa om till två rätt olika stora användare. Jag e helnojjig med ryggsäckspännen och kör därför med sånna remspännare som man har i ryggsäcken istället, så man kan inte öppna den på ena sidan å sätta i liksom som e rätt smidigt annars....Plus att det är BÖKIGT att knäppa remen som håller axelbanden på plats när man bär på magen, och för att kunna ha kors på ryggen och slippa remmen, så måste man ju ha termospännen annars funkar det ju liksom inte....
Fördelen med MT
Lätt att få rätt från början, inga problem att ställa in rätt mellan olika användare då man knyter nyttvarje gång ju.
Går att knyta på olika sätt
Nackdelen är att det är lite bökigare att knyta än att bara ta på sig....
Är ett alternativ att ha spänne i midjan å knyta axelbanden kanske?
Fördel med knytaxelband är ju att man kan dra dem runt bäbisen så den sitter stadigare i MTn
ja, ni hajjar mitt dilemma... tips?
Långsjal e på tok för krångligt och för varmt
ringsjal snedbelastar för mycket (dm. bärpåse också)
så, sele får det bli!
men nu till dilemmat, en mer rejäl sele med spännen etc á la ergo eller en MT?
Vad är lättast?
Den ska funka till Joar och gärna tidigt till bäbisen också... (varför ka nam nförresten använda MT från nyfis men inte ergo osv? nån som vet det ?)
Fördelen med á la ergo är;
lättare att ta på sig, inget att knyta och mer likt en vanlig väska liksom. Nackdelen är att den är bökigare att ställa om till två rätt olika stora användare. Jag e helnojjig med ryggsäckspännen och kör därför med sånna remspännare som man har i ryggsäcken istället, så man kan inte öppna den på ena sidan å sätta i liksom som e rätt smidigt annars....Plus att det är BÖKIGT att knäppa remen som håller axelbanden på plats när man bär på magen, och för att kunna ha kors på ryggen och slippa remmen, så måste man ju ha termospännen annars funkar det ju liksom inte....
Fördelen med MT
Lätt att få rätt från början, inga problem att ställa in rätt mellan olika användare då man knyter nyttvarje gång ju.
Går att knyta på olika sätt
Nackdelen är att det är lite bökigare att knyta än att bara ta på sig....
Är ett alternativ att ha spänne i midjan å knyta axelbanden kanske?
Fördel med knytaxelband är ju att man kan dra dem runt bäbisen så den sitter stadigare i MTn
ja, ni hajjar mitt dilemma... tips?