Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
DE ska få ett eget bärverktyg har jag tänkt. De är runt 60 bägge två...
Långsjal e på tok för krångligt och för varmt
ringsjal snedbelastar för mycket (dm. bärpåse också)
så, sele får det bli!
men nu till dilemmat, en mer rejäl sele med spännen etc á la ergo eller en MT?
Vad är lättast?
Den ska funka till Joar och gärna tidigt till bäbisen också... (varför ka nam nförresten använda MT från nyfis men inte ergo osv? nån som vet det ?)
Fördelen med á la ergo är;
lättare att ta på sig, inget att knyta och mer likt en vanlig väska liksom. Nackdelen är att den är bökigare att ställa om till två rätt olika stora användare. Jag e helnojjig med ryggsäckspännen och kör därför med sånna remspännare som man har i ryggsäcken istället, så man kan inte öppna den på ena sidan å sätta i liksom som e rätt smidigt annars....Plus att det är BÖKIGT att knäppa remen som håller axelbanden på plats när man bär på magen, och för att kunna ha kors på ryggen och slippa remmen, så måste man ju ha termospännen annars funkar det ju liksom inte....

Fördelen med MT
Lätt att få rätt från början, inga problem att ställa in rätt mellan olika användare då man knyter nyttvarje gång ju.
Går att knyta på olika sätt
Nackdelen är att det är lite bökigare att knyta än att bara ta på sig....

Är ett alternativ att ha spänne i midjan å knyta axelbanden kanske?

Fördel med knytaxelband är ju att man kan dra dem runt bäbisen så den sitter stadigare i MTn

ja, ni hajjar mitt dilemma... tips?
Användarens profilbild
Av Gurli
Oj svårt. En sele är ju onekligen lättare. Men har dom lätt för att lära och lust att lära, så är ju MT att föredra. Tycker jag.
Av dora
Meitai tycker jag. Det lär de sig nog lätt och slipper krångla med spännen.
Användarens profilbild
Av Vindruvan
Jag hade satsat på en meitai med spänne i midjan.

Inte svårt att "lära sig" knyta axelbanden på en mt ju, mysigare, lättare att sy, tar nog mindre plats ...

Jenny
Av Sia
Ergo är så stel och kramar inte runt bebis på samma sätt som MT, så spädis trillar lixom ur en ERGO, det går inte att spänna den lika nära kroppen.

Jag tror att det är lättare att knyta en MT än att sätta på sig en Ergo om man är lite gammal och stel, men är ju inte precis nån vig elitgymnast vid 60 (då syftar jag på det krångliga spännet mellan axelbanden på ergo som knappt jag får dit ibland..)
Användarens profilbild
Av AnneliJ
Vindruvan skrev:Jag hade satsat på en meitai med spänne i midjan.

Inte svårt att "lära sig" knyta axelbanden på en mt ju, mysigare, lättare att sy, tar nog mindre plats ...

Jenny
:iagree:
Vilken bra idé att ge dem bärdon!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?