Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Nu ska jag klaga lite i det här forumet också.

Jag har massor som jag vill sy och grejjer som är påbörjade, men jag är så kroniskt trött att jag aldrig orkar. Och när jag väl sätter igång så blir det bara feeel så jag måste sprätta och det är sjukt jobbigt att sprätta en tredubbel söm. :x

Så, nu ska jag dricka mitt te och sen hoppas att det känns bättre och att sambon kommer hem snart och sen ska jag stänga in mig och hoppas att jag får klart den dära meitaien nångång. Sen ska jag klippa ut en filt åt lillebror och försöka hitta matchande bomullsgarna att kanta med och sen kan jag sitta och handkanta ett par dagar.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Känner igen känslan :wink:

:hopmad: FRUSTRATION! :hopmad:

Hatar också att sprätta... Hur kan det gå så snabbt att sy fel och så låååångsamt att sprätta. Varför har symaskinen ingen delete-knapp? Eller ångra-knapp? Morrrr....

Te + make + handkantning av lillebrors filt verkar dock vara ett ypperligt avbrott :wink:

kram Z
Användarens profilbild
Av hyppe
Gah, känner igen känslan. Det är verkligen aptråkigt att behöva sprätta upp och göra om.

Men när jag gör det hör jag min mammas glättiga tillrop:
"Att sy och sprätta opp, det är sömmerskans lott".

Tänker då på att man måste sprätta upp och göra om om det ska bli bra, att det är väldigt ont om människor som syr rätt första gången och att det är enda sättet att få det att bli bra. Som allting annat. ;)

Det är ju egentligen likadant med allt man gör. Det är så sällan det blir rätt första gången, vad man än gör.

Jag vet... det är inte roligare för det. Men liite lättare att leva med. :)

Men om de uppfinner en delete-knapp eller ångra-knapp till symaskinen kommer jag definitivt att köpa en sådan! :D
Användarens profilbild
Av zandrama
MeiTaien blev klar och blev väldigt bra, om än lite bred i sittytan. :D
Av Sia
Det finns ju högvis med pengar att tjäna på en elektrisk supersprättare :roll:
Ingen av er som har en pysslig och nogrann unge som tycker om att förstöra :twisted:

Nä, skämt å sido, sprätta är som nåla, ett nödvändigt ont... *suck*
Användarens profilbild
Av Summer
Suckar med dig. Skulle sy en pläd med lurvig fuskpäls på ena sidan och fleece på andra. Syr lite snett och ska sprätta en bit. Medan jag sitter och sprättar så ser jag att jag sytt fleecen med avigan ut :?. Jag la ner sprättandet efter 20cm och 30minuter (totalt behövde 150cm sprättas)... Klippte och började om på en smalare pläd :x
Får se vilken storlek den har då jag är klar ;)
Användarens profilbild
Av funshine
hmm testsy med LÅÅNGA stygn först blir det fel är det lättare att sprätta. Blir det bra är det bara att köra över ett varv till fast med kortare stygn. Går ju lite mer tråd och man tror ju att det ska ta längre tid fast räknar man med ev. sprättning också så tjänar man faktiskt en hel del.
Användarens profilbild
Av Lingling
Tråckling är rätt tdsbesparande ofta!
Användarens profilbild
Av zandrama
Jo, man kanske skulle börja med det där tråcklandet. Man behöver ju inte tråckla för hand lixom. 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?