Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av knutis
Nu måste ni hjälpa mig.

Jag har fått låna en huskylock modell 360 av en bekant. Jag lyckas inte få till en bra trådinställning.

Jag snurar och vrider på rattarna och provsyr och provsyr. Men det hjälper inte. Det ser ut som ett nystan på baksidan, vilket skulle betyda att övre trådarna är för löst spända.

:shock: MEN det går inte att spänna mer. :shock:

Och så hittar jag inte på någon bra inställninga alls, absolut inte tillbaka till hur det var från början.

Finns det inte någon universal inställning som borde funka??
Jag är helt grön på detta och jag får inte till det. Snart blir jag ARG :hopmad: och skiter i allt!!!

Hjälp :help:
Användarens profilbild
Av knutis
Jag har gjort det.... men det funkar inte. :(
Användarens profilbild
Av knutis
florin skrev:Ett problem till kan vara att overlocktråd-rullarna är nystade åt olika håll, förstår du hur jag menar? Alla trådrullar du använder ska vara nystade åt samma håll.
Jag är inte riktigt med... :roll:
Användarens profilbild
Av knutis
florin skrev:Min maskin gör så där om jag inte lägger trådarna rätt under pressarfoten när jag trätt om den.... eller nålarna är dåliga...
Men det finns väl inte så många olika sätt att lägga dem under foten eller? jag drar dem först frammåt och sen stoppar jag in dem under opch drar bakåt ( de övre trådarna alltså). jag kan inte tänka mig anorlunda... :roll:
Användarens profilbild
Av florin
De kan ju vara nystade åt olika hål, dvs att tråden är pålindad med- eller motsols på själva konan... Är du med nu? Det kan variera lite men det viktiga är att de trådar du har jsut nu är åt samma håll....
Användarens profilbild
Av florin
Det är inte de trådarna från nålarna jag menar utan de andra. På min maskin kan det bli så att den tredje griparens tråd lägger sig över den fjärde griparen och då blir det trassel...
Användarens profilbild
Av knutis
florin skrev:De kan ju vara nystade åt olika hål, dvs att tråden är pålindad med- eller motsols på själva konan... Är du med nu? Det kan variera lite men det viktiga är att de trådar du har jsut nu är åt samma håll....
ok, när jag kollar så är det faktiskt en rulle som är åt fel håll...
jag hittade dessutom en röd , en blå, en grön och så tar jag en vit. Då kan jag se vilken tråd det är som inte är bra spänd.

Men det får bli i morgon. Nu är jag för trött.....

Tack för tipsen. Har du något mer matnyttigt, typ en standard trådinställning så skulle det sitta fint :wink: för den är helt fuckad för tillfället...
Användarens profilbild
Av knutis
florin skrev:Slå en plig till den du lånat maskinen av annars :lol:
Skulle gjort det om hon inte var på Mauritius.... :(

God Natt!!! :wink:
Användarens profilbild
Av knutis
Ok, ny dag och nya tag. Har nu trätt om hela maskinen efter instruktioner. Jag har provat igen och igen och igen.....men det går inte. Jag bli lite less. De undre trådaran eller vad ska jag säga på avigsidan är på tok för lösa. Bara lösa öglor :( .

Ingen som har koll på just denna modell? :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?