Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sarah*
jag funderar på att sy en egen sjal, ett långt tygstycke är ju inte så svårt. Jag får en bebbe i maj och tycker att trikåsjalarna är så himla dyra, när man ändå måste byta efter ett par månader. Visst andrahandsvärdet är oxå högt.

tror ni det fungerar med sådant tyg som man har till vanliga t-shirts. Det är ju inte så elastiskt som trikå men inte så stumt som ett vävt tyg, och sen såå är det ju ganska tunt.

är det "farligt" att skarva tyget eller vågar man göra det om man syr med kraftig tråd och ordentlig söm?

vad tror ni?
Användarens profilbild
Av funshine
t-shirt tyg vill jag inte uttala mig om. men iaf vävda sjalar går ju att skarva med en vändsäm har själv gjort det på en sjal och tycker den är jättebra som mittmärke.
Av surftrollet
T-shirttyg är trikå.

Det ska vara ganska stumt på längden och ha mer stretch på bredden. Om jag jämför en t-shirt med min moby wrap så tycker jag t-shirten känns väl eftergivlig på längden.

Skarva skulle jag våga göra, men det kanske är svårt att få det bra, eftersom det är svårt att få bra stretch i sömmen, i alla fal med vanlig symaskin. Men det finns ju trikåsjalar med en panel fram, jag vet inte om de är hopsydda med en bit i mitten eller om panelen är påsydd utanpå det andra tyget. :?:
Av Sia
Du kan ju få en begagnad Moby för 300:- det är tyg för omkring 50kr/metern, och det är ju ganska billigt jämfört med T-shirt tyg som egentligen inte är gjort för att bäras i.
Jag köpte en begagnad Moby som första sjal, och jag är jättenöjd :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?