Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hyppe
Idag har det sytts byxor i brun manchester till systersonen. Jag sydde ett par hängselbyxor med oranga kantband som väntar på snygga knappar och ett par midjebyxor med röd mudd.

Tur att jag har en bebiskusin att sy åt nu när mina egna barn har blivit lite för stora. Det är ju så kul att sy små kläder! :D

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Isanna
Underbart läckra ju!
Användarens profilbild
Av sacha42
snygga och tyget under är asläckert :P
Användarens profilbild
Av hyppe
sacha42 skrev:snygga och tyget under är asläckert :P
Tack! :D
"Tyget" under är ett täcke som mest används som lektäcke i vardagsrummet. Jag kan ju inte sätta ett påslakan på det där underbara mönstret! ;)

Ah, kul att du kikade in hos lilla mig, Florin (jag kallar mig hypatia där). Jag skrev i sytråden där idag att jag vill bli som du när jag blir stor. Lika duktig på att sy! :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
Är det hård manchester eller stretch? har egna funderingar på att sy...
Användarens profilbild
Av hyppe
Fru Längtan skrev:Är det hård manchester eller stretch? har egna funderingar på att sy...

Det är helt vanlig hård manchester. Systersonen har redan ett par midjebyxor med mudd i mönstrad manchester och de är kanonbra! Var lite tveksam själv till att sy i så "hårt" tyg till en liten, men fick lov att ändra mig efter att ha sett dem han har.

Jag sydde ett par likadana hängselbyxor i velour förut och de blev jättefina och satt på jättebra så länge han låg stilla... men när man bär eller han rör på sig så åker de upp väldigt mycket. Tror att hårdare tyg är bättre till den typen av byxor.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
OT: Finns det en sytråd på FL? Den har jag inte hittat till, nu måste jag gå och leta lite....
Användarens profilbild
Av Kusmi
hyppe skrev:
Fru Längtan skrev:Är det hård manchester eller stretch? har egna funderingar på att sy...

Det är helt vanlig hård manchester. Systersonen har redan ett par midjebyxor med mudd i mönstrad manchester och de är kanonbra! Var lite tveksam själv till att sy i så "hårt" tyg till en liten, men fick lov att ändra mig efter att ha sett dem han har.

Jag sydde ett par likadana hängselbyxor i velour förut och de blev jättefina och satt på jättebra så länge han låg stilla... men när man bär eller han rör på sig så åker de upp väldigt mycket. Tror att hårdare tyg är bättre till den typen av byxor.
Ah då kanske jag skall försöka mig på att sy ett par, ahr tyg hemma!
Användarens profilbild
Av sarahlc
fina byxor! :vågen:
och vilket fint tyg i bakgrunden! :love:
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jättefina!!!
Användarens profilbild
Av florin
hyppe skrev:
sacha42 skrev:snygga och tyget under är asläckert :P
Tack! :D
"Tyget" under är ett täcke som mest används som lektäcke i vardagsrummet. Jag kan ju inte sätta ett påslakan på det där underbara mönstret! ;)

Ah, kul att du kikade in hos lilla mig, Florin (jag kallar mig hypatia där). Jag skrev i sytråden där idag att jag vill bli som du när jag blir stor. Lika duktig på att sy! :D
Vad gullig du är men gör du mig generad ju :rodna: Måste ha missat det när jag skummade igenom tråden, hittade den för första gången igår.

Grattis!!!! kan meddela att du är stor nu, du är ju minst lika bra som mig på att sy ju :tumsup:
Användarens profilbild
Av Siena
wow så snygga! Tänk om man kunde sy så fina byxor till sonen!
Av JoJsMamma
Wow! :love:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?