Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ernamalin
Japp, jag vill köpa en overlock MEN vilken ska man köpa???

Har förstått att 4 trådar är att föredra men mer vet jag inte? ska man ha en husqvarna, bernina, singer, elna eller någon annan? eller är de likvärdiga?
Jag syr mycket i trikå och det blir mest barnkläder och småsaker.

Vart är bäst att leta efter beg maskin? om jag köper beg vad bör jag tänka på för att slippa merkostnad då?

Hoppas på hjälp från er proffs :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Åhhh, det VILL jag med...

men det får vänta tills jag har ett eget syrum OL dammar nått så otroligt!!
Användarens profilbild
Av florin
Tja, vilket märke man köper kvittar nog så länge man håller sig till "märkes-maskiner". Själv har jag en Janome My Lock 644D och den är en jätte bra maskin, lätt att ställa in och syr snabbt. Blir fina stygn i både trikå och vävt tyg...

Att tänka på kan vara att de enklare maskinerna (som min) är mycket mindre än de som kan lite fler sömmar. Det kan vara bra att tänka på om man har ont om plats eller ska släpa runt på sin maskin.

Jag har haft min maskin i drygt ett år och har bara sytt med vanlig 4-trådig overlocksöm ännuäven fast min maskin kan fler sömmar.

Ett tips är oxå att beställa från England, man får dem dirket hem till dörren. Vad jag förstått så får man MYCKET mer för pengarna. Massor med tillbehör och tråd och till jätte bra pris. Kika in på sysidan :-)
Användarens profilbild
Av florin
Jag har förresten köpt min maskin begagnad.

Bra att fråga är hur gammal den är, om den är servad och i så fall när, om kniven är slipad, vad som följer med som extra tillbehör, om den haft flera ägare och hur mycket den är använd. Instruktionsbok är ju ett krav.
Användarens profilbild
Av anx
Vilka bra tips, känns redan som om man har lite kött på benen. Men Florin, var hittar jag maskiner från England? Har du något hemsidestips?
Och vilka fina klänningar du syr!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?