Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av blobban
Jag har kollat de tidigare inläggen och måste säga att jag är djupt imponerad. Vilka handarbetsproffs det huserar här inne! :urule:

Jag vill gärna sy "baskläder" till vårt bylte. Ni vet, omlottröja, mjuka byxor, små hättor etc. Blobban föds i juni, så den första garderoben sys väl lämpligast i mjuk bomull eller flanell. Eller vad tror ni?

Har ni tips på var jag hittar mönster? Har hittat mycket i större storlekar, men inget för riktigt små småttingar. Och just omlottröjor verkar vara utdöda... Hilfe!
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag köper en tidning som heter ottobredesign... finns bl.a. på http://www.ottobredesign.com Dels finns det en vuxendel, men det är mest barntidningen jag köper - jättebra mönster fr. ca 62. Ibland köper jag Burda - barntidningen där också - jättefina barnkläder!
Småkläder, t.ex. omlottröjor är enkla att rita av och sy egna varianter. Till de minsta storlekarna 50/56 tycker jag en omlottbody är smidigast. En tröja åker upp hela tiden eftersom man bär dem så mycket, men det är inte lätt att kränga en body över deras huvud...
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Ottobredesign köper jag också :D
Ritar av ett plagg som jag tycker om gör jag ofta.
Sen har jag en bok som heter Barnkläder-Sy och sticka till barn 0-3år.
Den är utgiven av Ica bokförlag och författare är Hanne Meedom och Sofie Meedom. Den är superbra tycker jag, en nackdel är att kläderna blir väldigt vida.
Men syr man kläderna i minsta formen (mönsterna i boken är uppdelade i tre former) så passar dom perfekt på mina barn.
Användarens profilbild
Av 4ungar
jag kör den "billiga" varianten ibland, då ritar jag av färdiga kläder o justerar efter hand om det ska vara längre större osv. 8)
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag ritar rätt mycket efter eget huvve, eller utågr från nått jag har, antingent ett mönster som e "typ" som jag vill, eller nått annat plagg...har en ottobretidning....har nåra gala åttitalstidingar med lite barnkläder i, som det fattas beskrvingar till så man får chansa sig fram lite....
annars är bibblan ett hett tips!
Användarens profilbild
Av florin
Sy till barnen 0-4 år av Elsebeth Gynther och Bjarne Solberg är den bästa bok som finns :rock: Massor av härlig inspiration, mycket basplagg som enkelt kan göras mer avancerade, bra passform på kläderna men kanske att d eär liiite stora i storleken... Har hittat mina böcker på loppis för 5:-/st :lol:

Ottobre är oxå bra men kanske lite dyr... man får juiofs många mönster per tidning men jag tycker att deras kläder har lite knasig passform, de jag har provat har varit väldigt breda...

Lösa mönster på tradera har jag oxå budat hem, mycket prisvärt :lol:
Av blobban
Tack för alla tips! Jag har hittat en del schyssta saker i semiantika mönster- och handarbetsböcker. Ska fortsätta samla på mig sånt.

Att rita egna mönster eller rita av plagg, känns som överkurs just nu. Jag går ut lite ödmjukt och ökar farten allt eftersom.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?