Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Men jag vet inte vad jag ska sy!!!

Karin är inte direkt i behov av några kläder, och jag behöver inga fler praktiska kassar. Dessutom har jag inga bra tyger liggande, ifall jag skulle försöka sy något som skulle gå att sälja, för alla verkar ju bara vilja ha saker i såna där gräsliga, grillriga retrotyger! ;-)

Jag säger som gamarna i Djungelboken: Vad ska jag hitta på?
Användarens profilbild
Av zandrama
Du kanske behöver nåt mer bärdon? Eller så behöver säkert bebin massa benvärmare, eller mössor (jag har dille på mössor, tror lillebroren har typ 10 st). Eller så kanske du behöver en kjol, eller en tröja eller ett par byxor. Eller gardiner? Eller fina kuddöverdrag... 8)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev:Du kanske behöver nåt mer bärdon? Eller så behöver säkert bebin massa benvärmare, eller mössor (jag har dille på mössor, tror lillebroren har typ 10 st). Eller så kanske du behöver en kjol, eller en tröja eller ett par byxor. Eller gardiner? Eller fina kuddöverdrag... 8)
Nääe...

Jag vet, jag ÄR hopplös..
Användarens profilbild
Av aspen
Men du, om du nu syt för att sälja i vanliga fall, men bara inte har retrotyger så sy ändå och sälj, jag är en sån som gillar "moderna" tyger och är det retro så ska det vara i modernt snitt eller hur man ska säga, gillar inte dessa grönblårödgula typ dagiskockans förkläde-typ (med djungeldjuren) Det var någon som skrev igår (vem var det nu :hmm: )
som inte tyckte hon sydde men bildbombade på gör det själv, som hade en klänning i mitten av tre som jag gillade mest, men jag tyckte inte den var retro.

summa sumarum, det är nog mest dessa retro"fantaster :wink: " som synd mest här :mrgreen:
Av Enid
Varför inte börja på vårens/sommarens garderob?

Sen när det börjar bli varmt ute vill man ju inte sitta inne vid symaskinen längre.
Användarens profilbild
Av annalys
Simon och David behöver mjukisbyxor, i storlek 92 respektive 110. :wink: Plyschbyxor med mudd skulle nog vara fint på David :wink:

Ett sparkskydd till bilen har jag sytt i galon, det blev inte riktigt bra och väntar på omsyning, men du kan ju sy ett till er bil. Särskilt om man har trepunktsbälte i mitten finns det inte att köpa.

Utklädningskläder till Karin? Och tygblöjor till bebisen - annars blir du aldrig en riktig sjalbarnare :wink:
Användarens profilbild
Av annalys
Eller en sådan där utfällbar skötväska som blir skötunderlägg, med kardborrefastsatta tvättlappar som någon norska visade på GDS.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
annalys skrev:Eller en sådan där utfällbar skötväska som blir skötunderlägg, med kardborrefastsatta tvättlappar som någon norska visade på GDS.
:hmm: Hur? Fattar inte riktigt.. :oops:
Men det lät intressant!!

/en med många syprojekt i sann boar-anda såhär i slutet av graviditeten 8)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
annalys skrev:Simon och David behöver mjukisbyxor, i storlek 92 respektive 110. :wink: Plyschbyxor med mudd skulle nog vara fint på David :wink:
Var det där en uppmaning/beställning? ;-) Iså fall kan vi väl ta detaljer via PM.
annalys skrev: Ett sparkskydd till bilen har jag sytt i galon, det blev inte riktigt bra och väntar på omsyning, men du kan ju sy ett till er bil. Särskilt om man har trepunktsbälte i mitten finns det inte att köpa.
Skinnsäten! Det är redan lättavtorkat i vår bil! ;-)
annalys skrev:s"]
Utklädningskläder till Karin? Och tygblöjor till bebisen - annars blir du aldrig en riktig sjalbarnare :wink:
Utklädningskläder var ju en idé!

Tygblöjor har jag faktiskt redan! Ärligen ärvda av syrran, men de har inte använts särskilt mycket, bland annat beroende på begränsade tvättorkningsmöjligheter, åtminstone när man inte kan hänga ut tvätten.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Vinterdrake skrev:
annalys skrev:Eller en sådan där utfällbar skötväska som blir skötunderlägg, med kardborrefastsatta tvättlappar som någon norska visade på GDS.
:hmm: Hur? Fattar inte riktigt.. :oops:
Men det lät intressant!!

/en med många syprojekt i sann boar-anda såhär i slutet av graviditeten 8)
lenaj tror jag hon heter, det är en ganska nylig tråd med snygga bilder.
Rättelse: ketsjup heter hon, och här är tråden: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=44339
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Kaffemoster skrev: lenaj tror jag hon heter, det är en ganska nylig tråd med snygga bilder.
Rättelse: ketsjup heter hon, och här är tråden: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=44339
Ahh, tack! Den tråden hade jag missat...
Har funderat på att sy ngt liknande så det där var bra inspiration! :)
Användarens profilbild
Av 4ungar
Jag har tusen ideér men symaskinen behöver service den smäller o skrapar :? o overlocken har jag ingen tråd till (en bit att köra o köpa tråd) :roll:

o ett otroligt sysug har även jag, samma problem fast på olika vis 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?