Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Började fundera på hur mycket man kan sy på en månad egentligen... Inte så mycket trodde jag. Det har ju ändå varit jul, sjukdomar, födelsedagar, nyår och en massa annat och jag har klagat på att jag aldrig har tid för mig själv. Grävde lite i lådorna och detta var det jag kom fram till att jag hade sytt sedan i december. Tillkommer några knappar som har sytts i, ett par byxor som har lagts upp, ett par fickor som har justerats, ett par resårband som har ersatts osv...

Först ut. 3 stycken bärpåsar + 1 dockbärpåse (dockbärpåsen finns fortfarande till salu). Vovvemor fick en och får illustrera (glömde att ta egna kort...)
Bild

Jakob fick lekbyxor i brunrandig stretch-manchester. Dessa är ett av hans absoluta par favoritbyxor. Synd att de är PRECIS lagom bara. Kunde varit någon centimeter längre, hemskt vad han växer!
Bild

Tre trallande jäntor. Ja, eller klänningar i alla fall. Första helfodrad i ett quilttyg från Michael Miller. Den andra sydd efter ett mönster som min svärmor hade (fast, jag fick göra om det så att det blev rätt storlek). Helfodrad med hemtryckt tyg med trollsländor. Denna modell ska vara vändbar. Den sista i en så liten stuvbit retrotyg att jag knappt fick spilltyg en gång... (Skulle någon vara intresserad så kan jag nog tänka mig att sälja nr3 och nyproducera 1 och 2 i lagom storlekar. Skulle säga att de är i storlek 74/80)

Bild

Bild

Quilttyg även denna. Knapparna tog slut, så det är fortfarande säkerhetsnålar på axlarna. Helfodrad i vitt.
Bild

Min bästa uppfinning. Partypack. Som wipeez-and-diapeez, men med lite underhållning också. En pingla, en knapp, en rolig blomma att pilla på och en bollfrans. Tyget är mjukt sammetstyg, som är skönt att klappa på. Kan tänka mig att ta emot beställningar på sånthär också. Prissättningen är lite lurig bara, men pm-a så berättar jag mer.
Bild

Rymmer med lätthet 3 blöjor + en plastnecessär med wipes.
Bild

Påslakan till Ellen. Flippade loss totalt när jag såg dessa ryska dockor. Men, eftersom det var en liten tygbit så fick det bli en slags quilt av det hela.
Bild

Påslakan till barnen. Tingeling på lila botten till Ellen och Thomas tåget på röd botten till Jakob. Båda barnen älskar dessa!
Bild

Nä. Jag syr nästan inte alls...

//Kaja
Senast redigerad av Kaja den tor feb 01, 2007 20:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Jason
:shock: Vilka snygga grejer! Du borde starta egen syfirma ju :wink:
Användarens profilbild
Av sarahlc
:urule: och så tycker man att man inte hinner något...
skitfina grejer! jag är impad!
Användarens profilbild
Av aspen
jättefint, jag gillade klänningen i mitten ( hmmm, är inte min lilla en 74/80 :wink: ?)
Av Linda B
....ehum.....jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.....!
Kan bara hålla med om :urule: Jättefina saker!!!! :D Tänk om jag kunde sy sånt själv....!
Användarens profilbild
Av Tulla
Åhhhh du gör fina saker... :heart:
Användarens profilbild
Av vovvemor
Scilla skrev:
Kaja skrev: Bild
Vilken underbar bild!!
Tack, visst syns det att vi har lite mysigt? :lol: (trots moderns något hysteriska uppsyn, men det får ni förlåta)
Bärpåsen är kanon!!! :heart:

Du syr otroligt fina saker, Kaja!
Användarens profilbild
Av zandrama
WOW! :shock:
Tänk vad mycket man skulle hinna om man tog tillvara de där 1,5 timmarna på dagen när Vidar sover och sen de tre timmarna på kvällen efter att han har lagt sig. Nåja... :roll:
Användarens profilbild
Av Kaja
Tack för alla snälla kommentarer!

Tja. Min sytid är sådan tid som jag EGENTLIGEN borde ha tillbringat i sängen och sova. Sedan får jag väl medge att jag hellre syr något än att dammsuger rummet som jag syr i (övriga rum hålles däremot rent...).

Jag tycker som sagt att jag inte syr så mycket, men eftersom jag löser ett problem som finns (jag hittar inte sånt jag vill ha, eller i alla fall inte till ett rimligt pris), så blir det oftast rätt så mycket sytt i alla fall.

//Kaja
Användarens profilbild
Av amöba
Men du! Vad mycket fint!!! :D
Förstår att du gick igång på tyget med matrjoshkorna - det hade jag också gjort. (Att jag sen hade stoppat det i en låda för att jag inte kommit på vad jag skulle göra med det är en annan historia...) Tack för inspiration!
Användarens profilbild
Av Kaja
fantasiflicka skrev:Vilka underbara grejer!!!

Om klänningarna hade varit i större storlekar skulle vi önskat oss sådana!!! :D :D
Mittenklänningen har jag ett orginalmönster till i storlek 3 år (ca 94 cm). Skulle nog kunna konstruera mönster för de andra klänningarna också utifrån det.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Siena
Så fina grejor! Riktigt imponerande!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?