Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag följer följande beskrivning på benvärmare:
Benvärmarna stickas uppifrån och ner. Lägg löst upp 66 maskor på strumpsticka och sticka resår. när arbetet mäter 28 cm ökas varannan 3 am till 4 am = 72m. När arbetet mäter 33 cm ökas de andra 3 am till 4 am = 77m. När arbetet mäter 35 cm maskas det av.
Det jag behöver hjälp med är:
Vad gör jag mellan resåren och de 28 cm när det ska ökas maskor?
Hur ökar jag de aviga maskorna?

Finns det någon här som kan hjälpa mig och förklara?
Gärna med bilder om någon hittar några.
Användarens profilbild
Av Gullan
zmurfan skrev:Jag följer följande beskrivning på benvärmare:
Benvärmarna stickas uppifrån och ner. Lägg löst upp 66 maskor på strumpsticka och sticka resår. när arbetet mäter 28 cm ökas varannan 3 am till 4 am = 72m. När arbetet mäter 33 cm ökas de andra 3 am till 4 am = 77m. När arbetet mäter 35 cm maskas det av.
Det jag behöver hjälp med är:
Vad gör jag mellan resåren och de 28 cm när det ska ökas maskor?
Hur ökar jag de aviga maskorna?

Finns det någon här som kan hjälpa mig och förklara?
Gärna med bilder om någon hittar några.
Oj, om jag hade sett den beskrivningen hade jag stickat resår i 28 cm, ska du ha 2 r, 3 a, eller vad står det? Sedan när du når 28 cm kan du göra ett omslag på varannan avigrapport, som du sedan stickar avig när du kommer dit= 4 a på den rapporten. Gör lika när du kommer till 33 cm på de andra rapporterna. :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Resåren skulle stickas i 3 räta 3 aviga...
Sedan när du når 28 cm kan du göra ett omslag på varannan avigrapport, som du sedan stickar avig när du kommer dit= 4 a på den rapporten. Gör lika när du kommer till 33 cm på de andra rapporterna.
Det där förstod jag inte alls.
Användarens profilbild
Av zmurfan
OBS!
Jag är total nybörjare på det här. Höll på och tänkte i 3 dagar för att komma på hur man gjorde de aviga maskorna för jag hade problem med att minnas det. :)
Användarens profilbild
Av Ester
jag fattar det ocskå som att du ska lägga till en maska på varannan avigmaske-bit (dvs sticka en maska - och sticka ännu en i mellanrummet - ) ååhh vad svårt det var att beskriva så här - kanske nån annan är bättre...
Användarens profilbild
Av zmurfan
Elin skrev:jag fattar det ocskå som att du ska lägga till en maska på varannan avigmaske-bit (dvs sticka en maska - och sticka ännu en i mellanrummet - ) ååhh vad svårt det var att beskriva så här - kanske nån annan är bättre...
Hmm... det där förstod jag iaf. Blev tvungen att kolla vad du menade med mellanrummet... men jag hittade som ett "hål" att dra upp en maska i. Så det skulle kunna gå att öka där...

Nåja jag har 20 cm kvar innan jag måste öka så finns det fler som har åsikter på det som ska bli mina benvärmare så tar jag tacksamt emot det.
Användarens profilbild
Av zmurfan
En benvärmare färdig!
En kvar att sticka.
Den andra påbörjas nog imorgon.
Nu är det sovdags.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?