- ons jan 17, 2007 09:16
Hur svårt är det egentligen att börja sticka?
Jag stickade en del när jag var yngre, men det är väl 15 år sedan iaf som jag senast höll i ett par stickor.
Är det jättesvårt att börja igen nu då?
Jag köpte ett par benvärmare på Kappahl. Kände mig frusen om benen och tänkte det kunde vara bra att ha. MEN de var på tok för små och tajta nu när jag provade och givetvis har jag inget kvitto kvar på dem så jag kan inte lämna tillbaka dem. Sen har det gått för lång tid för bytesrätt med.
Så jag tänkte kanske man ska prova sticka ett par. Men då är frågan hur svårt det är? Har någon ett mönster att dela med sig av? Och hur gör man?
Klarar man sig med vanliga stickor eller måste man ha rundstickor?
Nån som kan hjälpa mig med tips och råd och mönster?
Please!!
Jag stickade en del när jag var yngre, men det är väl 15 år sedan iaf som jag senast höll i ett par stickor.
Är det jättesvårt att börja igen nu då?
Jag köpte ett par benvärmare på Kappahl. Kände mig frusen om benen och tänkte det kunde vara bra att ha. MEN de var på tok för små och tajta nu när jag provade och givetvis har jag inget kvitto kvar på dem så jag kan inte lämna tillbaka dem. Sen har det gått för lång tid för bytesrätt med.
Så jag tänkte kanske man ska prova sticka ett par. Men då är frågan hur svårt det är? Har någon ett mönster att dela med sig av? Och hur gör man?
Klarar man sig med vanliga stickor eller måste man ha rundstickor?
Nån som kan hjälpa mig med tips och råd och mönster?
Please!!
Mina älskade barn:
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010

Storråttan, Mellanråttan, Lillråttan & Miniråttan