Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu är jag snart klar med mössan jag håller på att sticka och tänkte att nästa projekt ska bli ett broderi. Jag har aldrig broderat. Finns det någon bra sida på internet där man kan läsa om olika tekniker. Typ Garnstudio fast för brodering? Eller någon som kan tipsa om en bra bok.
Användarens profilbild
Av Gullan
Just nu en serie på tre kossor från dittbroderi.se som jag fick innan Emil föddes... har inte haft tid sedan han kom.. hehe...
Sedan står en paradhandduk på tur, funderar starkt på en från margaretha.se som jag spanat in :) Broderi- :twisted: vaknade igen från att ha slumrat MÅÅÅÅÅNGA år :) Annars är jag stickgalen :D
Hoppas att du finner något fint! Det brukar finnas beskrivning på mönstret du köper oxå - t.ex. om du köpt korsstygn, så finns beskrivning på hur du gör när det väl kommer :)
Användarens profilbild
Av miso
Om man vill brodera text är det väldigt enkelt att göra vanliga kedjestygn, mitt första försök:
http://bp1.blogger.com/_oA8-bhrnZ2s/RXk ... en+090.jpg
(det verkar inte funka att lägga in den som bild av nån anledning)

Vill man göra bilder är det väl vanligast med korsstygn. Det finns ett gratisprogram som heter stitch som gör om bilder till korsstygnsmönster. Det finns här:
http://www.dsv.su.se/~henrikbe/stitch/download.shtml
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?