Helen skrev:Solarveil är tunnt, skyddar mot sol, släpper igenom luft och vatten.
Jag har sett det gjort som MT, men inte själv gjort någon eller provat.
Du kan läsa mer om materialet på min sida.
*studsar ivrigt upp och ner* Jaaa!!! Vad glad jag blir! Så som jag har funderat på hur jag ska fixa till något bärhjälpmedel till nästa sommar, då jag inte vill ha ringsjal.
Men nu har jag ju massor av följdfrågor då
Skulle det fungera att sy HELA MT:n i Solarveil? Alltså med knytband och allt. Hur många lager tror du jag skulle behöva ha för att det ska fungera att bära en då 1,5 åring i den? Räcker det med dubbelt tyg, eller krävs mer för att få styrka nog i tyget? Det lät ju lite oroväckande för mig när jag läste på din sida "först till kvarn"

Jag måste ju fjäska lite med kära sömmerskan först, för JAG kan inte sy! Måste ju höra med henne hur mycket tyg hon gjorde åt till min förra MT, för jag har inte en susning om hur stor tygåtgången är. Jag bara betalar henne villigt

och får grejerna uppsydda. Men det är ju svårt nu, eftersom varken jag eller mamma (som syr) har sett det tyget IRL och inte vet om det räcker med dubbelt tyglager i hela MT:n eller om det krävs mer.....
OM du har tid och lust att svara på mina frågor,skulle jag bli såååå glad. Att hitta något som fungerar att bära med även i vattnet är jätteviktigt för mig. Vi är ute i husvagnen flera veckor på sommaren, och jag lever ensam med barnen. De stora barnen ska inte alltid behöva ta hänsyn till sina småsyskon, utan även DE få det de vill och behöver ibland.....
Så nu när jag såg ditt svar, och att du till och med HAR Solarveil blev jag faktiskt nästan gråtfärdig av hopp. Låter det löjligt?