Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alltså någon som har sånt tyg, eller har haft så att jag kan få en beskrivning på hurdant det är? Är det klent? Elastiskt? Torkar fort?

Skulle det fungera att sy en enklare variant av Mei Tai utan vadderingar att ha och bada i på sommaren?

Eller har nån något annat förslag på vad jag kan använda för att sy en badvänlig Mei Tai som torkar fort?
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Fast jag funderar på om det är så smidigt med något bärredskap i vattnet? Barnet kommer ju lägre ner än en själv så det blir lite svårt att avgöra hur långt man kan gå osv. Jag har tyckt att det har varit bättre att hålla i barnen med händerna, däremot så har vattenringsjalen varit bra att använda i duschen på badhuset, de två gångerna jag kom ihåg att ta med den... :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av FyraBusar
Snurrfian skrev:Fast jag funderar på om det är så smidigt med något bärredskap i vattnet? Barnet kommer ju lägre ner än en själv så det blir lite svårt att avgöra hur långt man kan gå osv. Jag har tyckt att det har varit bättre att hålla i barnen med händerna, däremot så har vattenringsjalen varit bra att använda i duschen på badhuset, de två gångerna jag kom ihåg att ta med den... :oops: :lol:
Jo, men jag kan inte hålla barnet med båda händerna, för jag har tre till att hålla koll på och vara beredd att ta emot om något går snett i vattnet :wink: Jag MÅSTE ha något bärhjälpmedel att ha i vattnet också, annars kan jag inte bada ensam med fyra barn. Nåt där den lille kommer i bak på ryggen de gånger vi ska ut lite längre i vattnet för de stora barnens skull. Nu handlar det ju inte om att jag själv ska hoppa runt och simma i vattnet, SÅ varmt är det sällan :mrgreen: Men när vi ska något djupare för de lite större barnen, måste jag bära 3-åringen för han är livrädd för vatten som är djupare än knähöjd :wink:

Nu svammlar jag igen... :oops:

Förra sommaren använde jag en ovadderad Mei Tai i vanligt tyg, men det tar ju toklång tid innan den torkar. Och det är INTE skönt att ta på sig en genomblöt och iskall Mei Tai varken för mig eller grabben :roll:
Användarens profilbild
Av FyraBusar
Helen skrev:Solarveil är tunnt, skyddar mot sol, släpper igenom luft och vatten.
Jag har sett det gjort som MT, men inte själv gjort någon eller provat.
Du kan läsa mer om materialet på min sida.
*studsar ivrigt upp och ner* Jaaa!!! Vad glad jag blir! Så som jag har funderat på hur jag ska fixa till något bärhjälpmedel till nästa sommar, då jag inte vill ha ringsjal.

Men nu har jag ju massor av följdfrågor då :lol:
Skulle det fungera att sy HELA MT:n i Solarveil? Alltså med knytband och allt. Hur många lager tror du jag skulle behöva ha för att det ska fungera att bära en då 1,5 åring i den? Räcker det med dubbelt tyg, eller krävs mer för att få styrka nog i tyget? Det lät ju lite oroväckande för mig när jag läste på din sida "först till kvarn" :lol: Jag måste ju fjäska lite med kära sömmerskan först, för JAG kan inte sy! Måste ju höra med henne hur mycket tyg hon gjorde åt till min förra MT, för jag har inte en susning om hur stor tygåtgången är. Jag bara betalar henne villigt :wink: och får grejerna uppsydda. Men det är ju svårt nu, eftersom varken jag eller mamma (som syr) har sett det tyget IRL och inte vet om det räcker med dubbelt tyglager i hela MT:n eller om det krävs mer.....

OM du har tid och lust att svara på mina frågor,skulle jag bli såååå glad. Att hitta något som fungerar att bära med även i vattnet är jätteviktigt för mig. Vi är ute i husvagnen flera veckor på sommaren, och jag lever ensam med barnen. De stora barnen ska inte alltid behöva ta hänsyn till sina småsyskon, utan även DE få det de vill och behöver ibland..... :blahblah:

Så nu när jag såg ditt svar, och att du till och med HAR Solarveil blev jag faktiskt nästan gråtfärdig av hopp. Låter det löjligt?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?