Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har tre vänner som ska ha barn snart så jag tänkte sy var sin bärpåse till dem en "small" och två "medium". Vilka mått ska jag välja? Tänkte först i fleece - kan man använda den tunna då som finns i filtar?? Ska man fodra dem med trikåtyg?? Jag har aldrig sett en bärpåse så jag vet inte riktigt hur det ska se ut. Har tänkt att sy efter tinaw´s beskrivning.
Användarens profilbild
Av amöba
Vilken bra present! :loving:

Har själv sytt efter Tinas beskrivning och jag kan berätta att för mig funkade det inte att mäta från axel till höft. Den blev tokstor och jag fick ta in den nästan en decimeter. Kan tänka mig att det kan bli så om man är lång och smal (axel-höft-måttet blir för långt i förhållande till kroppens omfång).

Beträffande material har jag inga tips. Jag köpte fleece på metervara. Se bara upp så att du får stretchen på rätt håll ;)
Användarens profilbild
Av Monia
amöba skrev:Vilken bra present! :loving:

Har själv sytt efter Tinas beskrivning och jag kan berätta att för mig funkade det inte att mäta från axel till höft. Den blev tokstor och jag fick ta in den nästan en decimeter. Kan tänka mig att det kan bli så om man är lång och smal (axel-höft-måttet blir för långt i förhållande till kroppens omfång).

Beträffande material har jag inga tips. Jag köpte fleece på metervara. Se bara upp så att du får stretchen på rätt håll ;)
Vilket håll är rätt? :oops: :?:
Användarens profilbild
Av amöba
Det framgår av beskrivningen vill jag minnas. Det är väl så att den ska stretcha i höjdled så att barnets rumpa tynger ner en skön påse. Om den töjer sig på andra hållet, kommer barnets tyngd bara göra att påsen blir för vid och barnet glider ner. *tänker jag rätt nu?*
Användarens profilbild
Av Gullan
Tinaw har väldigt bra beskrivning :) Har själv sytt med hjälp av hennes beskrivning. Jag har köpt billiga fleecefiltar som jag slaktat och bl.a. gjort en fleecepåse av. Fleece behöver inte fodras eller fållas, så det är busenkelt att sy. annars är det bara att ta lite stretchiga tyger, inte på längden men på bredden eller diagonalen.
Användarens profilbild
Av tinaw
Billig fleece blir ibland nopprig och riktigt ful efter första tvätten (och ibland innan dess :(), och den är ofta för sladdrig/töjig för att funka bra som bärpåse. Man får dra i tyget och försöka tänka sig att bära i det. Den färdiga bärpåsen ska stretcha på bredden men inte på längden så mycket. Ett tyg som stretchar mycket på längden (även om det är mindre än på bredden) funkar inte till bärpåse.
Användarens profilbild
Av Monia
Nu har jag beställt lite fleecetyg från stoff och stils rea. Vitt med olikfärgade hjärtan. :D Så nu går jag bara här och väntar på att tyg och symaskin ska komma hem. :D
Användarens profilbild
Av Monia
Nu har jag gjort ett tappert försök att få till en test-bärpåse. Jag tog en billig fleccefilt och sydde efter mina mått bara för att se hur det blir.
Jag tycker att vändsömmen känns klumpig :( vad kan det vara för fel då? orkar inte ta bilder nu utan återkommer i morgon då jag även har ett "provbarn" vaket
Användarens profilbild
Av Monia
Provade med 12kg "bebis" i bärpåsen idag och den åkte ner på låren :D så jag tror att jag får göra den lite mindre. Det verkar även att fleecetyget hade väldigt mycket giv äbven på långden. Nu får jag ta nya tag. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?