Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Barnen var bortlämnade hos svärmor igår för att vi skulle kunna gå ut och äta. När vi kom tillbaka så sa svärmor (helt apropå) att hon hade massa mönster som hon hade sytt kläder till min svägerska efter när hon var liten (början 70-talet alltså). Du får gärna låna några mönster om du vill sa hon!! ÅÅÅÅÅH! Hur häftiga mönster som helst. Nu gäller det bara att göra en djupdykning i tyglådan (ooops, tyglådorna) och se vad jag kan tota ihop.

Jag blev SÅ inspirerad. Dessutom så har jag en plan på att förbättra de där wipees-and-diapees som jag har sytt sedan tidigare. Får återkomma med bildbevis när jag har presterat något, men just nu önskar jag mig bara en hög extratimmar så att jag kan få sitta och sy!

Sydde visserligen en bärpåse på beställning och förlängde en t-shirt till en långärmad igår, men jag vill sy MER! Någon som har lite tid över??

//Kaja
Användarens profilbild
Av naimiez
Nepp, tyvärr :roll: ´lika lite tid här som hos dig....men om du hittar ett förklädesmönster eller bra klänning till prinsessklänning att klä ut sig med ånar jag gärna.....wilma är 92 cm så lite större än det då ;-)

Grrattis förresten! :-D
Användarens profilbild
Av amöba
Låter skoj! Hoppas du får tid snart så vi får se bilder! Ehrm, vad självisk jag låter :oops: *behöver inspiration*
Användarens profilbild
Av Kaja
Det var mönster från 3 år och uppåt, så för att det ska passa lilla tuttan så måste jag förminska mönstren. Det kan ta sitt lilla tag...

Det som jag är mest sugen på är en omlottklänning med knappar på hängslena. Låter lite konstigt men det var ursött på bilderna. Fanns en hel del byxor med tjafs på också, inga prinsessklänningar dock.

Ett tips om man är ute efter specifika mönster är att gå till biblioteket. Där kan man låna tidningar årsvis. Jag lånade något år av AlltOmHandarbete och ritade av MASSOR, samt kopierade av instruktionerna. Funkade fin-fint och var gratis!

//Kaja
Användarens profilbild
Av mejamy
Kaja skrev:
Ett tips om man är ute efter specifika mönster är att gå till biblioteket. Där kan man låna tidningar årsvis. Jag lånade något år av AlltOmHandarbete och ritade av MASSOR, samt kopierade av instruktionerna. Funkade fin-fint och var gratis!

//Kaja
Grattis till mönstren!!! :vågen: Och tusen tack för tipset! Jag som brukar leta gamla tidningar på loppis utan resultat :? Nu tar jag såklart en sväng till bibblan istället! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?