Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Kajsa ska få en nysydd klänning att ha på julafton.
(Tack Elin för hemleveransen. :wink: För visst är det väl dig jag köpte tyget av?! :lol: )
Den är lite skrynklig på bilden och inte sned som det ser ut att vara.
Och i julklapp av mig o Jonas ska Kajsa-bus få en ny docka från Krabat, Moa, som naturligtvis också har fått en klänning. :lol:

Bild

Bild

Det var roligt att sy dockkläder men vääldigt pilligt. Nu vet jag iaf hur man inte ska göra till nästa gång. :wink: :lol:

Jag är lite knasig, men jag hade vääldigt svårt att stänga in Moa i en kartong. Tillslut fick jag bädda in henne i en fleecefilt, som inte ligger över ansiktet. :oops: :roll: :lol:

Och så en live-bild :D
Bild
Senast redigerad av puppan den tor dec 21, 2006 21:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Oj vad fint, hela rubbet. Blir alldeles till mig :love:

Förresten, hur ska man inte göra? :wink:
Användarens profilbild
Av Maerion
Jättefint! Jag har också precis sytt en klänning till jul till Nora :heart:
Användarens profilbild
Av puppan
Buscilla skrev:Förresten, hur ska man inte göra? :wink:
Man ska INTE sy så tajt att mamman nästan får ta till våld för att få på klänningen, barnet kommer aldrig att kunna byta själv då.

Om man vill ha snedremsa runt ärmlinningen så KAN det vara en bra idé att sy på den innan man syr ihop ärmen, blir lätt AS-pilligt annars med dåligt resultat.

Man ska INTE sicksacka ihop sömmarna i hopp om att spara lite tid och sedan få göra om. :roll:

Annars blev det bra. :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Buscilla
puppan skrev:
Buscilla skrev:Förresten, hur ska man inte göra? :wink:
Man ska INTE sy så tajt att mamman nästan får ta till våld för att få på klänningen, barnet kommer aldrig att kunna byta själv då.

Om man vill ha snedremsa runt ärmlinningen så KAN det vara en bra idé att sy på den innan man syr ihop ärmen, blir lätt AS-pilligt annars med dåligt resultat.

Man ska INTE sicksacka ihop sömmarna i hopp om att spara lite tid och sedan få göra om. :roll:

Annars blev det bra. :wink: :lol:
:notes:
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Helt underbara!! :D
Användarens profilbild
Av Ester
MEN!!!! :shock: :shock: :shock: :siishah:

är DU sjalbarnare?!?!?!

(det var ju mig du köpte tyget av :wink: :roll: )

vad fint det blev av det....
och vad liten traderavärlden är - eller sjalbarnsvärlden - eller sumpan kanske 8)
Användarens profilbild
Av Anso
Fiiiiint! Och vilken söt docka!!!
Användarens profilbild
Av puppan
marcy skrev:Får man fråga vad dockan heter om man beställer den och hur mycket portot gick på? :)
Dockan heter Lisen eller Moa och den kostade 520 :-
Jag köpte den i en av Krabats butiker här i Sthlm så jag har ingen aning om vad frakten kan tänkas bli.
Av mie
puppan skrev:Kajsa ska få en nysydd klänning att ha på julafton.
(Tack Elin för hemleveransen. :wink: För visst är det väl dig jag köpte tyget av?! :lol: )
Den är lite skrynklig på bilden och inte sned som det ser ut att vara.
Och i julklapp av mig o Jonas ska Kajsa-bus få en ny docka från Krabat, Moa, som naturligtvis också har fått en klänning. :lol:

Bild

Bild

Det var roligt att sy dockkläder men vääldigt pilligt. Nu vet jag iaf hur man inte ska göra till nästa gång. :wink: :lol:

Jag är lite knasig, men jag hade vääldigt svårt att stänga in Moa i en kartong. Tillslut fick jag bädda in henne i en fleecefilt, som inte ligger över ansiktet. :oops: :roll: :lol:

Och så en live-bild :D
Bild
Inte för det spelar nån roll men heter inte dockan Lisen? Eskil får nämligen en "Moa" och hon är mörkhårig! Tjejen på krabat sa att hon hette Moa iaf!

Den är iaf suuuperfin och jättefina kläder fick hon också!

/mie
Användarens profilbild
Av puppan
Elin skrev:MEN!!!! :shock: :shock: :shock: :siishah:

är DU sjalbarnare?!?!?!

(det var ju mig du köpte tyget av :wink: :roll: )

vad fint det blev av det....
och vad liten traderavärlden är - eller sjalbarnsvärlden - eller sumpan kanske 8)
:lol: Ja jag kom på det efteråt.
mie skrev:
Inte för det spelar nån roll men heter inte dockan Lisen? Eskil får nämligen en "Moa" och hon är mörkhårig! Tjejen på krabat sa att hon hette Moa iaf!

Den är iaf suuuperfin och jättefina kläder fick hon också!

/mie
Aha, jag såg bara på hemsidan att det stod Moa/Lisen på den dockan med hår.
Min syster heter Lisen så därför får Kajsas docka heta Moa. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?