Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Dra upp eller försenad julklapp?

Dra upp och börja om
10
83%
Låta det bli en försenad julklapp
2
17%
Användarens profilbild
Av mejamy
Panik, panik! Jag håller på med en halsduk som ska bli en julklapp till min svägerska. Jag köpte två nystan och var säker på att det skulle räcka. Nu när garnet nästan är slut är halsduken alldeles för kort tycker jag. Jag skulle köpa nytt garn idag, men jag har slängt ettiketterna så expediten var inte 100 % säker på vilket garn det var och det han trodde det var hade de slut i den färg jag behöver :purskis: Och de skulle inte få in mer före jul :cry: Grejen är att jag råkade göra den bredare än jag tänkt mig, skulle igentligen vilja haft den smalare. Så jag har allvarliga funderingar på att dra upp alltihop och göra den ganska mkt smalare så att jag får en bra längd. Allternativet är att vänta tills efter jul och hoppas de får in garn nångång och skicka den till min svägerska nångång i Januari i bästa fall...

Jag försöker mig på min första omröstning :wink:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Om du drar upp den, hinner den bli klar till jul då?
Användarens profilbild
Av mejamy
Ja det är ju frågan...men jag får väl sticka som en galning varje kväll och så har vi en 4 timmars bilresa ner till släkten...så jag tror nog det skulle kunna gå. Jag är rätt envis vet du :wink: Och samtidigt så får hon ju med säkerhet inte sin halsduk till jul om jag väntar. om jag drar upp finns det ju en chans iaf :roll:
Användarens profilbild
Av Anso
Sticka en liten liten liten modell och skriv att "den riktiga stora gosiga kommer i januari". Inte stressa nu de sista dagarna före jul. :this: :wink:
Användarens profilbild
Av Elina
Hur trist som hellst, har vart där flera gånger, men det är bara att repa upp och börja om...
Lycka till!!!
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Repa upp och börja om tycker jag. Då blir den som du hade tänkt dig, det är det viktigaste.
Av Cirynne
Repa upp och gör om den, men låt det bli en försenad julklapp så du slipper stressa ihjäl dig så här strax innan jul!

Ta ett kort, eller rita en bild eller något och ge i ett paket, så får din svägerska halsduken så fort den är klar. Eller gör som Anso föreslog.
Användarens profilbild
Av mejamy
Jag har repat upp och nu stickat c:a 22 nya cm...känner jag mig själv rätt så kommer jag att satsa allt på att få den färdig. Känns inge kul med en ofärdig julklapp ju. Men jag känner mig inte stressad av det, stickning är ju avkoppling :wink:
Användarens profilbild
Av mejamy
Jag fixade det! :D Vart inte ens speciellt stressigt :o På julaftons morgon hade jag bara att göra fransarna kvar :D Så min kära svägerka kunde få sin halsduk i tid och hon blev glad för den. Glad att jag vågade börja om så där i sista minuten 8) Det är nästan att jag saknar stickningen lite gran, den har ju levt med mig sen i november... :lol:
Användarens profilbild
Av mia75
Kul att det gick bra! :D Jag är också lite sugen på att prova att sticka något, får se om det blir av...
Användarens profilbild
Av mejamy
mia75 skrev:Kul att det gick bra! :D Jag är också lite sugen på att prova att sticka något, får se om det blir av...
Gör det! Det är jättekul! Perfekt framför TV:n eller på bilresor och så :wink:
Användarens profilbild
Av sarahlc
mejamy skrev:Jag fixade det! :D Vart inte ens speciellt stressigt :o På julaftons morgon hade jag bara att göra fransarna kvar :D Så min kära svägerka kunde få sin halsduk i tid och hon blev glad för den. Glad att jag vågade börja om så där i sista minuten 8) Det är nästan att jag saknar stickningen lite gran, den har ju levt med mig sen i november... :lol:
:urule: om man slår upp envishet, finns det en bild på dig där då? :?: :D
Bra jobbat och roligt att hon blev glad för den!
Användarens profilbild
Av mejamy
ellaa skrev::urule: om man slår upp envishet, finns det en bild på dig där då? :?: :D
:lol: Inte vet jag? Men det är nog möjligt :lol:
Användarens profilbild
Av lotti
Du tog väl ett foto av halsduken innan du packade in den??? :wink: Vill seeee!!! :D :D :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?