Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Joo, jag har då äntligen skaffat mig den röda med vita prickar vaxduken från Åhléns och klätt in vårt köksbord, så härligt!!! :heart: Nu blev det en del över och jag behöver bl a skärm till taklampa över köksbordet. Jag har en symaskin men den är uråldrig och jag har ingen stark nål utan bara billiga skitnålar. Jag hinner inte leta efter nål till denna maskin så jag gissar att sy är uteslutet? eller behöver man itne en tjock nål? Jag fick då för mig att jag skulle kunna limma ihop den stackarn, men det limmet jag hade hemma funkade ICKE, något all-lim av något slag... :roll: :roll: Finns det lim som fäster på riktig vaxduk? Vad ska jag göra annars? Sy för hand, gååår det? :roll: :shock: 8)
Senast redigerad av fantasiflicka den tor dec 21, 2006 19:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Linnea
vad spännande, hela bordet inklätt 8)

kan man ångra sig eller ska man ta ett gammalt skitbord?
Användarens profilbild
Av Kaja
Spraylim. Eller faktiskt, trälim. Jag har hört flera som pratar om trälim för att använda till allt möjligt som det inte BORDE användas till... Du har ju inget behov av att det ska vara mjukt och följsamt...

//Kaja
Användarens profilbild
Av annalys
Jag har sytt i vaxduk med helt vanlig symaskinsnål, det gick bra (jag sydde barnförkläden). Så om du har någon nål att offra kan du ju alltid testa.

Och att sy för hand går väl alltid, det tar bara lite längre tid.
Användarens profilbild
Av Linnea
kom på att vi har nåt slags spraylim hemma som jag tror kommer från en båtaffär, det är sådär hysteriskt bra, man hinner knappt ta bort fingrarna innan det är torrt :roll:

kan fråga sambon vad det är för nåt
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Linnea skrev:kom på att vi har nåt slags spraylim hemma som jag tror kommer från en båtaffär, det är sådär hysteriskt bra, man hinner knappt ta bort fingrarna innan det är torrt :roll:

kan fråga sambon vad det är för nåt
Jatack! :D
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Sannasmamma skrev:dubbelhäftande tejp kanske?
jag undrar om det fäster på vaxduken...och vaxdukens baksida, det är nog baksidan som är den svåra att fästa på om jag tänker efter... :roll: :?
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Linnea skrev:vad spännande, hela bordet inklätt 8)

kan man ångra sig eller ska man ta ett gammalt skitbord?
du, det beror på det...
jag hade ju först tänkt använda mig av häftpistol...inser att inga stift finns! Vänder mig då till limtuben, vilket inte funkade alls! Så i slutänden är nu vaxduken fastspikad i undersidan av bordet! :lol: :lol: Iofs, små små spik, nästan som nubb och jag tror inte det är jättesvårt att dra bort det OM man skulle vilja ha tillbaka ett furubord! :shock: :roll: 8)
Av Jenny
Åh den där duken har jag också suktat efter! Är det den med STORA prickar? De har ju sjukt mycket snygga vaxdukar på Åhlens!
Jag röstar för att TESTA de nålar du har till symaskinen annars låter Linneas spraylim läskigt och bra! :tumup:
Användarens profilbild
Av Ester
och jag vill se bild på skapelsen PRONTO! :wink:
Användarens profilbild
Av Kotten
fantasiflicka skrev:
Elin skrev:och jag vill se bild på skapelsen PRONTO! :wink:
Vad då?! Bordet???
Eller kuddarna jag syr i mina gröna retrotyger till vardagsrummet??? 8) 8)
Sluuuta läskas och visa oss bilder din lilla apa! :P
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?