- fre dec 08, 2006 13:49
Sambon undrade för några dagar sedan om jag inte kunde sy några gardiner. Tanken har ju slagit mig med nu när vi äntligen har fått upp fönsterfoder och målat dem. (Vi köpte huset för 3-4 år sedan.
).
Så jaha iväg till skroten och inhandla tyg. Mäter räknar mäter igen och syr. När jag ska hänga upp gardinen upptäcker jag dock att den är för smal.
Så köksgardinen hamnar i vardagsrummet som har ett smalare fönster.Under tiden har jag plockat fram juldukarna och hittat ett annat jultyg som jag har glömt bort att jag har. Detta tyg får alltså bli den nya köksgardinen. Syr en ny gardin och hänger upp. Syr sedan en till andra köksfönstret som visar sig vara en dm kortare än den första gardinen.
AARGH! Tur att det blev tyg över. Bara att börja om igen och göra en ny gardin i RÄTT längd. Nåja nu sitter iaf gardinerna uppe. Och jag börjar bli väldigt snabb på att sy gardiner.
Ingen som vill ha en överbliven julgardin?

Så jaha iväg till skroten och inhandla tyg. Mäter räknar mäter igen och syr. När jag ska hänga upp gardinen upptäcker jag dock att den är för smal.

Ingen som vill ha en överbliven julgardin?