Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har länge velat mellan att skaffa en bärsjal eller en bärsele och nu kommit fram till sjalen! Hade tänkt att sy en ringsjal först själv... ska till ikea och köpa tyg, vad kan ni rekommendera? och vad för storlek ska man ha på ringarna? Vad menas med öppen/sluten svans?

tacksam för svar! :)
Användarens profilbild
Av Tabby
Vet att sjalar från ringsjalar.dk använder tyget Ditte. Man kan i princip använda vilket tyg som helt bara det inte är för elastiskt.
Är tyget normaltjock räcker det med medium aluminiumringar.

Öppen svans är när det inte är sydd som en ficka, medans sluten svans har en "ficka"
Användarens profilbild
Av Anso
Tabby skrev:Vet att sjalar från ringsjalar.dk använder tyget Ditte. Man kan i princip använda vilket tyg som helt bara det inte är för elastiskt.
Är tyget normaltjock räcker det med medium aluminiumringar.

Öppen svans är när det inte är sydd som en ficka, medans sluten svans har en "ficka"
Sluten svans, hm är inte det en sån där man har vikt ihop svansen så att den blir smal och man kan inte justera över- och underkanten enskilt på sjalen. BabyHip har en sån ringsjal som jag menar( Huggababy?)
Användarens profilbild
Av Tabby
Hmmm....det kanske det är Anso :-)
Av AmandaPitkänen
läste precis att ska man ha en smal sjal på 55-70 cm och tunt tyg ska man ha small ringar och om man ska ha 75cm och medeltjockt tyg skulle man ha medium... hmmm jag vill ju ha på 75 cm MEn ett ganska så tunt tyg som Ditte är... *suck* vad svårt det blev! :?
Användarens profilbild
Av marlene
MammatillSixten skrev:läste precis att ska man ha en smal sjal på 55-70 cm och tunt tyg ska man ha small ringar och om man ska ha 75cm och medeltjockt tyg skulle man ha medium... hmmm jag vill ju ha på 75 cm MEn ett ganska så tunt tyg som Ditte är... *suck* vad svårt det blev! :?
till vanlig lakans väv (som ditte va?) så använder jag medium ringarna, dom små är jätte små jag har beställt ett par som jag ska sy en docksjal av lakansväv till wille av men den kommer bara vara runt 35-40 cm bred.
Av AmandaPitkänen
oki tack! då ska jag beställa medium alu-ringar! :D
Användarens profilbild
Av Bella
MammatillSixten skrev:läste precis att ska man ha en smal sjal på 55-70 cm och tunt tyg ska man ha small ringar och om man ska ha 75cm och medeltjockt tyg skulle man ha medium... hmmm jag vill ju ha på 75 cm MEn ett ganska så tunt tyg som Ditte är... *suck* vad svårt det blev! :?
Till Ditte ca 70 cm brett (eller halva bredden av tyget vad det nu är) har jag använt mediumringar. Funkar utmärkt!
Användarens profilbild
Av Helen
Jag skulle rekommendera medium eller stora ringar.
Det är många som helst använder stora ringar till det mesta bara för att de tycker det är lättare att justera.

Risken blir större att tyget glider i de stora, men har man ett tyg som inte är glatt så fungerar det.

Ditte är ganksa tunnt har jag för mig.

Det är en smaksak
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?