- mån nov 06, 2006 15:25
Har hittat en jacka som jag tänkte sy om till bärjacka (ffa för magbärning) nu till vintern. Först var min tanke att sy en panel med dragkedjor och byta ut dragkedjorna i jackan så att det blir samma sort. Skulle bli en snygg lösning, täntke jag. Men vid närmare titt såg jag att tryckknapparna som också finns är slagna genom dragkedjetyget (eller vad det nu heter, tyget som dragkedjan sitter) så det blir svårt att byta ut den utan att göra stor åverkan på jackan...
Någon som vet hur det är med tryckknappar - är det standardstorlekar på dem? Tanken är i så fall att sy panelen med tryckknappar så att jag knäpper fast den istället för att dra igen med dragkedja. Blir det tillräckligt (vind)tätt, tror ni? Finns det andra smarta förslag på hur jag ska kunna sätta i en panel på ett snyggt och smidigt sätt?
Någon som vet hur det är med tryckknappar - är det standardstorlekar på dem? Tanken är i så fall att sy panelen med tryckknappar så att jag knäpper fast den istället för att dra igen med dragkedja. Blir det tillräckligt (vind)tätt, tror ni? Finns det andra smarta förslag på hur jag ska kunna sätta i en panel på ett snyggt och smidigt sätt?
Mina barn är födda 05 och 06, bars i sjal/sele som små men nu går de på egna ben