Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag tänker slakta min fleecebärpåse som jag ändå aldrig använder och sy en tröja till Karin. Jag har inget hundra bra mönster på hur jag vill ha det i halsen, så jag tänkte få bolla ideer här.

Först tänkte jag sprund, och en "ståkrage", men det tänker jag inte ge mig på utan mönster, och då kom jag på att fleece förmodligen stretchar så mycket att man inte behöver sprund, utan kan ha lite halvpolokrage och det ändå går att dra över huvudet. Eller hur? Jag menar, med tanke på att tinaw-s drakhuvor går att få på, så måste väl en tröja med halvpolo gå att dra över huvudet ifall jag inte gör extremt litet halshål, och ifall jag ser till att ha stretchen på rätt håll? (Det är fleece från tinaw jag ska sy i)
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Jag tror det går aldeles utmärkt att göra halvpolo, men som du säger så får det inte vara för litet hål.

Annars kan du ju alltid sätta en mudd där istället.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tror inte att det är några problem alls att göra utan sprund, så länge halshålet blir lagom, strechen är på rätt håll och du syr med trikåsöm... Raksöm strechar inte alls, så antingen går den sönder eller så får du inte på den... :roll:

Lycka till! Bild önskas på resultatet sen! :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev: Lycka till! Bild önskas på resultatet sen! :D
Vi får väl se om det blir något resultat överhuvudtaget :evil: . Jag klippte fel (fick totalt hjärnsläpp) så nu räcker inte tyget till ärmar och jag vet inte om jag orkar göra ärmar med söm på ovansidan också, för till det skulle tyget räcka. Jag tappar så lätt lusten när något går emot mig sådär när jag fått in flytet :evil:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
... eller månne det är ett bättre alternativ att skarva ärmarna på längden, hellre än att få en söm på ovansidan av ärmen. :hmm:

Det är nog så det får bli. Så småningom.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag har precis sytt två fleecetröjor till barnen och jag gjorde precis som i tinaws beskrivning av drakhuvor. Blir som ett bredare kantband i fleece och det blev jättebra, om jag får säga det själv. Kantade både halslinning, ärmar och nederkant i avvikande färg. Gjorde dessutom en applikation, bokstav, i samma tyg på magen.

Fleece är ju så tacksamt att sy i eftersom man inte behöver fålla kanterna.

Tror att det blir jättebra att skarva tyget till ärmarna.

Glöm inte bild när du är klar :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Den blev ju faktiskt över förväntan, om än något kort och något bred. Men eftersom jag inte har någon aning om hur de passar Karin, får ni en bild utan barn i, för som sagt - då tycker jag den blev hyfsad. Det ska bli spännande att prova den sen när jag hämtat Karin på dagis.
Bild
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jättetjusig :tumup:

Den tröja jag sydde i stl 80 blev också ganska bred så jag har letat fram ett annat mönster jag ska sy av nästa gång. Kan ju vara bra att den är bred om man vill ha en massa lager under :roll:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
tinaw skrev:Mrn vilken snygg! Det här har jag missat totalt!
Du om någon borde faktiskt prenumerera på trådar i den här kategorin, i alla fall när jag behöver råd och ska sy i tyg som är köpt från bäranära. Lite leverantörsansvar får man väl ändå förvänta sig?? ;-)

Men nu blev det ju något även utan din input, så jag kanske ska börja mopsa upp mig och säga Kan Själv snart =).
Användarens profilbild
Av zandrama
Kanonsnyggt! :tumup:

Synd med trasslet i början bara... :roll:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Faktiskt blev den nog ännu bättre på! Det hade inte gjort något om den varit liiiite längre, men den duger som den är. Halva Karinpappan kom med på bilden också, så honom bjuder jag på =).
Bild
Användarens profilbild
Av puppan
Jättefin!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?