Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asereht
Jag tänkte försöka mig på att sticka egna ullbyxor så nu behöver jag era bästa råd och tips inför val av modell och garn.

Vad ska jag tänka på, vilken modell ska man satsa på (med eller utan ben?) och vilket garn är bäst? Vart handlar man förmånligast och vilka misstag går att undvika?

Jag är glad för allas åsikter och synpunkter!

Nu när kvällarna är mörka och långa sitter jag gärna framför tv:n och stickar på kvällarna (eller varför inte med avstängd tv, en sprakande brasa i öppna spisen och jycken som fotvärmare efter att övriga familjen lagt sig *njuuuta*).
Av Xera
Undrar lita samma saker. och dessutom var får jag tag på ett mönster ???
Användarens profilbild
Av Asereht
Xera skrev:Undrar lita samma saker. och dessutom var får jag tag på ett mönster ???
Mönster kan du köpa hos tex Minimundus http://www.minimundus.se/valkommen.htm men jag tror man får maila och fråga för det finns inte med i beställningslisterna. Kolla under tygblöjor/blöjbyxor där står det att de har häften.

Det finns säkert på fler ställen men jag vet inte vart. :)
Användarens profilbild
Av amöba
Stickbeskrivningar finns på nätet. Tror att Fru Längtan la ut en tråd om detta i somras... *kollar om jag hittar tråden*... Här är den! Många söta stickade byxor om man kolla länkarna i svaren :D
Användarens profilbild
Av Asereht
Förresten, om någon har lite tips på vart på nätet man kan köpa färgglada garner till blöjbyxor så är jag tacksam. :)

Förresten här fanns fler svenska beskrivningar om någon annan letar: http://www.avigt.nu/tygblojor/artiklar/pysselarkiv.php
Användarens profilbild
Av lenaj
Här var det en tråd jag måste abbonera på, bra med stickmönster. Jag har gjort den som blir som en trekant först, och sen sys i hop. Men jag stickade bara räta maskor (heter det så)hela tiden i stället för varannan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?