[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 363361
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Samuels randiga ullbyxor - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Petra
Tackar tål att provas. Ser så snyggt ut med egengjorda brallor.
Användarens profilbild
Av Eld77
Vad fina de var! Jag blir ju sugen på att prova fast vi mest använder pockets. :)
Användarens profilbild
Av frida
Oj vad fina! :shock: och läckert med det randiga!!! :app: Men tyvärr långt över min sticknivå :x
Om någon som vill sticka och sälja mottages pm gärna!
Användarens profilbild
Av frida
Nej har ju inte det, har däremot medans jag var gravid stickat en kofta till M vilket var roligt men tog 8 månader :roll: (och var bara slätstickning och lite resår) Så Martin hinner nog bli torr innan byxorna blir klara. :Hahaa:
Av missX
Vad bra! Det ska jag ta och testa. Har länge tänkt sticka ett par och testa. Jag har tom garn och mönster (från minimundus) hemma, men jag har aldrig kommit igång för jag har inte kunnat bestämma vilken modell jag ska göra, har inte kännt mig nöjd med nån av dom. Din modell ser bättre ut än nån av deras. Tack :D !

Börjar med ett par till Lovin, ska bara beställa ett till nystan av annan färg också. Sen är ju frågan om man ska bestämma varsin färgkombination till de olika storlekarna (måste göra L till Lovin och M till Hwila) för att lättare se vilka som är vems. Eller om jag ska göra lite olika och sen markera vilka som är vems på nåt annat sätt. :hmm:
Av missX
Mamasamueli skrev: :D I mina planer för framtiden har jag tänkt att S är vit-beige-randigt, M är vit-brunrandigt och L är vit-svartrandigt :D
Jag har funderat lite under dagen och har kommit fram till att jag ska ha olika färger för varje storlek. Och jag har faktiskt tänkt mig precis samma färger till samma storlekar som du :wink: , lustigt.
Mamasamueli skrev:Men jag ska nog göra olika modeller också. Den minsta storleken (nyfödd) tänker jag göra som sparkbyxor. De ska vara så höga i "midjan" att de når upp till armhålorna, och så stickar jag axelband och långa ben med fot. Så att det liksom blir ett plagg i sig så att man inte behöver klä av och på så många lager plagg på den lille.
Det var ju en smart idé :idea: ! Synd bara att jag inte behöver till nån sån småttis nu. Och fler ska det ju inte bli här, kanske......
Av missX
Mamasamueli skrev:
missX skrev: Det var ju en smart idé :idea: ! Synd bara att jag inte behöver till nån sån småttis nu. Och fler ska det ju inte bli här, kanske......
Nämen vad tråkigt.. :lol: Tänk nu inte så negativt! :wink: Hmm, 6 kanske räcker... :roll:
Fast man vet aldrig med oss. Just det att detta är nog sista har vi sagt många gånger förr :wink: . Men det känns bra för stunden iaf. Vem vet det kanske blir en liten sladdis här sen :hide: .

Så då kanske du får slänga över mönster till dina smarta bebisbyxor också, när du gjort några själv.
Användarens profilbild
Av Scilla
En liten fråga angående beskrivningen från en novis (som ändå tänker ge sig på det...): hur noga är det med längden på rundstickan? Funkar det med en som är 50 cm istället eller töjer man ut stickningen för mycket då? Jag har aldrig stickat på rundsticka alls vad jag kan minnas :)
Användarens profilbild
Av Scilla
Äsch, jag bytte till mig en 40 cm för säkerhets skull :lol:
Av Alina75
Kanonfina! Och vilken söt kille.
Mamasamueli skrev: Ett tips är att låta garnändarna följa med när du stickar (det måste förstås vara rätt färg) så slipper du fästa så mycket i slutet.
Kan du förklara detta lite mer ingående, det lät så bra. Lägger du alltså tråden tillsammans med den du stickar med? Jag har just avslutat mitt allra första stickprojekt - en Pippitröja. Den blev hyfsat fin för att vara första försöket tycker jag. Men mycket fästande av trådar blev det...
Användarens profilbild
Av sirisirius
Alltså sikken liten sötsnut till son du har!
Användarens profilbild
Av Scilla
Mamasamueli skrev:Är det någon som har stickat dessa nu?
Jag har börjat på ett par! Och jag är verkligen ingen van stickare så det blir spännande att se hur det går... :wink: Har än så länge precis bara avslutat resårstickningen.
Mamasamueli skrev:efter att ha använt dem ett tag så känner jag att de kanske skulle ha varit lite högre i midjan.

Ska jag lägga på några varv på rätstickningen då menar du?
Av Alina75
Mamasamueli skrev: Det här med fästning av garnändar: Om jag ska börja med en ny tråd, så delar jag änden i två. jag lägger den ena delen bredvid garnet som jag stickar med och.. eh... stickar, helt enkelt. Nästa varv tar jag den andra delen och låter den följa med. Då blir det inte värsta tjocka klump-maskorna, det syns knappt 8)
Gud vad smart, tack för tipset!! Ska testa det.
Användarens profilbild
Av Scilla
Okej, nu behöver jag hjälp! Jag är rätt stolt för att jag klarat mig så här långt :oops: men nu vet jag inte hur jag ska fortsätta. Så här ser det ut nu (hoppas det ska se ut så...):

Bild

Jag är alltså klar med bakstycket, men jag förstår inte riktigt beskrivningen på framstycket. Hur ska jag börja? Nu ligger ju hela framdelen kvar på rundstickan, men den kan jag väl knappast fortsätta använda nu? Och ska jag bara hoppa över de första nio maskorna, eller hur menade du...? Vore oändligt tacksam för lite guidning!
Användarens profilbild
Av Scilla
Tack!!

Okej, nu tror jag att jag är med igen. Jag är nog mest lite förvirrad överhur många stickor jag egentligen behöver :lol: men man får väl flytta runt de olika delarna om det behövs antar jag.

Då ska jag strax sticka vidare, tusen tack så länge! :urule:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?