Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Mamasamueli skrev:Jag har funderat lite under dagen och har kommit fram till att jag ska ha olika färger för varje storlek. Och jag har faktiskt tänkt mig precis samma färger till samma storlekar som duI mina planer för framtiden har jag tänkt att S är vit-beige-randigt, M är vit-brunrandigt och L är vit-svartrandigt
![]()
Mamasamueli skrev:Men jag ska nog göra olika modeller också. Den minsta storleken (nyfödd) tänker jag göra som sparkbyxor. De ska vara så höga i "midjan" att de når upp till armhålorna, och så stickar jag axelband och långa ben med fot. Så att det liksom blir ett plagg i sig så att man inte behöver klä av och på så många lager plagg på den lille.Det var ju en smart idé :idea: ! Synd bara att jag inte behöver till nån sån småttis nu. Och fler ska det ju inte bli här, kanske......
Mamasamueli skrev:Fast man vet aldrig med oss. Just det att detta är nog sista har vi sagt många gånger förrmissX skrev: Det var ju en smart idé :idea: ! Synd bara att jag inte behöver till nån sån småttis nu. Och fler ska det ju inte bli här, kanske......Nämen vad tråkigt..Tänk nu inte så negativt!
Hmm, 6 kanske räcker...
Mamasamueli skrev: Ett tips är att låta garnändarna följa med när du stickar (det måste förstås vara rätt färg) så slipper du fästa så mycket i slutet.Kan du förklara detta lite mer ingående, det lät så bra. Lägger du alltså tråden tillsammans med den du stickar med? Jag har just avslutat mitt allra första stickprojekt - en Pippitröja. Den blev hyfsat fin för att vara första försöket tycker jag. Men mycket fästande av trådar blev det...
Mamasamueli skrev:Är det någon som har stickat dessa nu?Jag har börjat på ett par! Och jag är verkligen ingen van stickare så det blir spännande att se hur det går...
Mamasamueli skrev:efter att ha använt dem ett tag så känner jag att de kanske skulle ha varit lite högre i midjan.
Mamasamueli skrev: Det här med fästning av garnändar: Om jag ska börja med en ny tråd, så delar jag änden i två. jag lägger den ena delen bredvid garnet som jag stickar med och.. eh... stickar, helt enkelt. Nästa varv tar jag den andra delen och låter den följa med. Då blir det inte värsta tjocka klump-maskorna, det syns knapptGud vad smart, tack för tipset!! Ska testa det.
Vi fick fåren klippta i början av somma[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?