Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Igår tog jag och öppnade några kartonger på vinden som fd. ägaren (sömmerska) lämnat efter sig. Trodde de skulle innehålla mattrasor eftersom de stod vid den kvarlämnade vävstolen men höll på att svimma när jag upptäckte att det var inte mindre än 4 flyttkartonger med velortyg. Ärtgrön, mörkgrön. äppelgrön. rosa, brun, turkos, röd, rött mönstrat, turkost mönstrat, lila och ännu mer brunt, beiget - you name it! Har ju sedan tidigare sorterat 4 garderober fulla med tyg (plus 3 bärkassar med knappar, två kartonger tråd och lite annat), men denna skatt hade jag bara låtit stå i två år.

Kommer aldrig kunna göra mig av med allt brun är jag säker på!

MÅÅÅÅÅSSSTE sy (och lära mig sy i velour :?: ) Har två industisymaskiner stående i källaren som jag inte vågat närma mig. Är det lättare att sy strechtyg på en sådan, någon som vet?

Så vad ska jag sy? Idéer, mönster, bilder på vad ni gjort!!!! Bring them on! :twisted: :D :twisted:
Senast redigerad av binaem den lör sep 16, 2006 09:03, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av tinaw
Nu sitter jag här och hyperventilerar nästan *seriöst avundsjuk*... Vill ha!!!

Industrisymaskiner, det beror på vad det är för sorter. De gör ofta en enda sak, tex raksöm eller overlock.

Du kan sy på vanlig maskin med en smal sicksak om din maskin inte har nån specialsöm för stretch. Tex stygnlängd 1,5, stygnbredd 1.
Senast redigerad av tinaw den tor sep 14, 2006 08:33, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Isanna
Det var inte en dum skatt det! Gratulerar! Jag ser fram emot resultaten! Om man ändå hade en sån fd husägare! Själv har vi en rostig skogstraktor som praktiskt taget rotat sig på vår mark då förra ägaren inte hämtat den, och då har vi bott här i tre år!
Av Signatur
OT: Isanna, då kan ni ombesörja bortforsling och fakturera förra ägaren...
Användarens profilbild
Av Bina
AWWW...WOW!

Beställer genast muddbyxor: Ett par bruna och ett par ärtgröna :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Birka27 skrev: Kommer aldrig kunna göra mig av med allt brun är jag säker på!
Jag kan mer än gärna stå till tjänst och köpa lite tyg av dig :D

Vill bara att du ska veta att jag är grymt avundsjuk på dig kvinna :ill:. Tygskatter, industrimaskiner...*dregglar ohämmat*.
Användarens profilbild
Av binaem
Buscilla skrev:
Birka27 skrev: Kommer aldrig kunna göra mig av med allt brun är jag säker på!
Jag kan mer än gärna stå till tjänst och köpa lite tyg av dig :D

Vill bara att du ska veta att jag är grymt avundsjuk på dig kvinna :ill:. Tygskatter, industrimaskiner...*dregglar ohämmat*.
Tja, skulle väl kunna sälja någon eller några meter. Har dels ett helt slätt och dels ett men en liten tunn rand (där det liksom inte är någon "lugg"). 50 kr / meter låter det rimligt?
Användarens profilbild
Av Maerion
Wow! Vill också ha! :eld: Köper SÅ gärna av de enfärgade du vill bli av med!
Av belinda
ställer mej på kö för lite brun velour om du vill sälja *dregglar* som jag letat efter brun velour... :wink:
Av Jenny
Åh, vad underbart!
Du har pm! :wink:
Användarens profilbild
Av binaem
För er som ville köpa en meter eller två - Ska inventera lite me rnoga vad som finns och vad jag kan tänka mig att avvara och ta kort så ni ser hur det ser ut. Hinner nog inte idag. Men jag återkommer
Användarens profilbild
Av Puma
Åh herre min skapare. :shock: Jag fick gåshud när jag läste det. (allvarligt)!
Användarens profilbild
Av lenaj
Puma skrev:Åh herre min skapare. :shock: Jag fick gåshud när jag läste det. (allvarligt)!
Då är vi två!! Hårena verkligen reste sej! :shock: :D
Det enda vi fick kvar efter förra ägaren är förra ägarens katt som numera bor hos grannen men som ändå tycker att han kanske också även bor litegranne här!! :P

Köper gärna et par meter jag med! Om det finns. Av brunt!
Användarens profilbild
Av Tabby
Är nog oxå sugen på att köppa tyg :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?