Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sydde dessa för ett tag sedan, bara för skojs skull...

Hjälmmössorna är två olika modeller, den med äpplen går längre fram och sluter åt bättre runt ansiktet... den bruna har en liiiiten skärm.... båda i storlek 52.

Bild Bild

förkläde som passar barn från 1,5 till säkert minst 4 år....

Bild

Två förklädesklänningar i storlek 80-92.
BildBild
Senast redigerad av florin den tor aug 31, 2006 16:30, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Isanna
Åh så snygg!1 Den gröna klänningen vill jag ha! Och den oranga mössan! *Springer genast till säljes o kollar priser*
Användarens profilbild
Av binaem
Du är en inspirationskälla som alltid! :loving:
Har funderat på din modell av klänning, är bakstycket i 2 delar som liksom bildar en "trumpet" i formen och sedan sys ihop med framstycket som är en separat del? :?:
Användarens profilbild
Av Isanna
florin skrev:Hur jag gör är min hemlighet :wink: :lol: Men det går säker att göra som du skriver....
Klart att du ska bevara din hemlighet! Underbara kreationer ju!
Användarens profilbild
Av sacha42
Du är duktig du Florin :urule: så snygga kreationer :P
Användarens profilbild
Av mejamy
Som alltid underbara saker! :app: Jag har också det där äppeltyget (fast i grönt) och har även fyndat en mönsterbok från 70-talet med en förklädesklänning! :loving: Så här ska också sys snart igen... :wink:
Användarens profilbild
Av Buscilla
En fråga: när jag syr halsringning och armhålor på mina klänningar så står snedslån ut lite gran. Den blir alltså inte helt följsam. Euhm...är så rackarns trött att jag inte kan förklara. Är det någon som förstår vad jag menar :hmm:

Vad kan man göra för att snedslån skall bli "platt" vid ringningar????
Användarens profilbild
Av mejamy
Jag tror det finns beskrivet hur man gör i en bok jag har. Jag är dock inte hemma nu, men jag återkommer. :)
Användarens profilbild
Av florin
Buscilla skrev:En fråga: när jag syr halsringning och armhålor på mina klänningar så står snedslån ut lite gran. Den blir alltså inte helt följsam. Euhm...är så rackarns trött att jag inte kan förklara. Är det någon som förstår vad jag menar :hmm:

Vad kan man göra för att snedslån skall bli "platt" vid ringningar????
Har aldrig haft det problemet men jag stryker alltid när jag är klar, har du provat det? hur jag gör när jag syr fast snedslån har jag vissat med bilder i nån tråd här tidigare, har du sett det?
Användarens profilbild
Av florin
Så här gör jag.... Ursäkta de dåliga bilderna, vår kamera lever knappt längre... å att stygnen är så fula är för att jag måste byta nål men de är slut....

tyg och kantband
Bild

tygets rätsida mot bandest rätsida. sy kant i kant. sömmen bör hamna ungerfär mitt i mellan tygkanten och vikningen på kantbandet...
BildBild

sedan viker man kantbandet runt tygkanten
Bild

sy sedan från tygets rätsida. hur nära kanten du vill gå är upp till dig själv...

Bild

KLART!!!!
Bild

Nu är det bara att öva :-) Tycker man blir bättre och bättre ju fler kantband man syr fast....

LYCKA TILL!!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?