Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Jag är sugen på just detta. Men svärmor som är en fena bor 40 mil bort och jag vet ingen annan att fråga. Nog borde det väl finnas nån stans på nätet hur man lägger upp maskor mm Ni som vet allt, har ni inte nån länk i bakfickan för detta också? :wink:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
naimiez skrev:http://www.garnstudio.com/teknik/sticka1sv.html :-D
Där lärde jag mig att sticka delvis, men har också en sticktokig svärmor nåra kilometer bort :D
Användarens profilbild
Av Siena
jag gick till stadsbibliotekets avdelning för handarbete. Lånade en bok och satte mig. Men jag lärde mig egentligen att sticka när jag var fem år, så det var mest för att putsa upp gamla kunskaper. Men det funkar bra att lära sig efter en bok (eller den extremt bra hemsidan som naimiez tipsade om), bara man är noggrann! Ett litet tips: när du kommer igång är det lätt att sticka för hårt och då kan det bli svårt, svettigt och irriterande när man byter varv, så kom ihåg att sticka l ö s t !
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag hade svårt att få de aviga och räta varven att bli lika "hårda" när jag började sticka. Och precis som någon skrev, det blir lätt för hårt rakt över. Första tröjan gick inte att använda (kunde stå av sig själv).

Så ett tips är att inte sticka något i slätstickning som första grej :wink: Mosstickning (varannan rät, varannan avig, sen avig på den räta och vice versa på tillbakavägen) kan vara bra. Blir automatiskt lite elastiskt också.

Jag är ganska bra på att sticka, så behöver du hjälp tveka inte att höra av dig :lol: Jag börjar jobba 1/9, men det finns ju kvällar och helger.
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Och jag kan också sticka så jag kan lära dig grunderna. :D

Men jag tycker det tar såååå låååång tid att jag inte stickar själv så ofta.
Användarens profilbild
Av anilov
Om man inte får till det med lika hård spänning på räta och aviga maskor kan man satsa på att bara sticka på rundsticka. Bara räta maskor, och det blir ändå slätstickning! Dessutom mindre tungt för handlederna om man stickar stora saker, som tröjor.
Användarens profilbild
Av mejamy
Tack för alla tips! Och vad snälla ni är Åsa och Lena! Jag får väl ta med mig mina stickningar på sjalträffarna framöver då... :D har börjat med en liten handdocka i form av katt. Det går väl sådär... :? Förstår inte allt i beskrivningen, men då vet jag ju vilka jag ska fråga. Har detta som en övningsgrej, så det får bli lite som det blir. :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Äsch nu blev ju jag med helt sugen på att sticka ju :roll: Fast jag undrar hur det skulle gå med mitt tålamod :oops: Men det blir ju sååå fina bebiströjor jue :lol:
Användarens profilbild
Av mejamy
Det är jättebra att ha nått roligt att pyssla med här hemma. Ibland vill ju barnen att man ska sitta på golvet i deras rum och va med. Så då satt jag där med min lilla stickning och slapp att bli så uttråkad :wink: Och barnen var nöjda för att jag var där! :D Om det sen blir nått bra stickat av det hela så får man väl ta det som en bonus :lol:
Av Sara B
missa inte heller alla fina gratis stickbeskrivningar på http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php
Massor av små mössor och tröjor och... Själv är jag just nu inne i en sock-stickningsperiod, jag stickar massor av små randiga sockor av restgarn framför TV-nyheterna på kvällarna. Det är som en drog, jag kan inte sluta :D [/url]
Användarens profilbild
Av Scilla
Måste bara skriva något i den här tråden så att jag håller reda på den - jag glömmer hela tiden bort adressen till stickskolan (den är väldigt bra när man får nybörjar-blackout :wink:)
Användarens profilbild
Av zandrama
Scilla skrev:Måste bara skriva något i den här tråden så att jag håller reda på den - jag glömmer hela tiden bort adressen till stickskolan (den är väldigt bra när man får nybörjar-blackout :wink:)
Jag har skrivit ut den! Rekommenderas varmt! Då kan man ha den brevid sig i soffan! 8)
Användarens profilbild
Av Gullan
Om man har svårt att få aviga och räta varv lika lösa/hårda kan man ta en något grövre sticka till det hårdare varvet - då blir det automatiskt något lösare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?