Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
Vad ÄR en overlocksax? Nån info nånstans?
Användarens profilbild
Av tinaw
Det är en liten sax utan skalmar som har en fjäder i sig, man trycker ihop den för att klippa och den öppnas sen automatiskt. Man kan hänga den i ett snöre om halsen tex. Skonar händerna att man inte behöver öppna saxen för att klippa, annars är jag inte fötjust. Gav bort min.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Ja, just det, det var i stoff och stil jag såg den.
Tack tinaw, misstänte att du skulle ha svaret. Den är öppen på bilden så det är helt säkert en sån.
Tänkte att det kanske var nåt fiffigt med just overlocksömmarna, men nähä då hoppar jag nog den.
Av Xera
Jag har nog en iknande tror jag. Somen liten fårsaxliksom. Jag tycker att det är en av de bästa saxar som jag har. Jätte smidigt vid maskinen för att klippa trådar. Men det beror kanske på hur mycket man sitter vi en symasikn oxå.

/Anna
Användarens profilbild
Av tinaw
Tanken är nog att man behöver klippa oftare när man overlockar, eftersom sömnaden måste klippas loss från maskinen. Sen är ju overlocksömnad förknippat med yrkessömnad, kanske därför?
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Frida med Mea skrev: Min favorit sax är en fisksax(eller är det kyckling?) från fiskars, den öppnar sig också själv och man får in hela handen i den så den är jättego att klippa med
Hur ser den ut?
Var har du köpt den?

Min svärmor har en sax från fiskars som är helt underbar men jag hittar den ingenstans och hon köpte den på en affär som inte finns längre så jag har ingen aning om var jag ska hitta den... :hopmad:
Min tygsax är i stort pensioneringsbehov...
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Frida med Mea skrev:
Vinterdrake skrev:
Frida med Mea skrev: Min favorit sax är en fisksax(eller är det kyckling?) från fiskars, den öppnar sig också själv och man får in hela handen i den så den är jättego att klippa med
Hur ser den ut?
Var har du köpt den?

Min svärmor har en sax från fiskars som är helt underbar men jag hittar den ingenstans och hon köpte den på en affär som inte finns längre så jag har ingen aning om var jag ska hitta den... :hopmad:
Min tygsax är i stort pensioneringsbehov...
Jag köpte den på cleasolhsons, man frå inet fråga efetr en sysax, frö det är den inte, den hängde med bakformar och dylikt.
Min är svart, med grått silikon? handtag och låset är orange. Den ser liksom lite fågellik :hellu:

Nej jag vet att den jag söker efter inte är en tygsax egentligen, men den är nderbar som just det! (enligt mig iaf)

Vet du? Det låter precis som svärmors!! :eld:
Clas Ohlsons var det... :notes: Ska genast kolla där! Tack!
Användarens profilbild
Av anilov
Den där sortens saxar hade min ledgångsreumatiska farmor. De brukar finnas i hjälpmedelsaffärer, också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?