Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mamma fyller år i oktober och jag tänkte sy en Mt med "sittlappen" i lappteknik (hon är en sucker för sådant).

Eftersom jag inte vill göra henne misstänksam och ta mått direkt på henne, undrar jag om det är någon här som kan tipsa mig om lämpliga mått/längd på midjeremmen samt axelremmarna för en MT med knyt.

När hon köper kläder köper hon strl 38/40 , och hon är runt 158 cm lång...

Har inte bestämt mig än villket MT/selmönster jag ska använda.
Vad tror ni en nästan 65-årig kvinna skulle föredra, en sådan med knyt eller en sådan med knäppspännen (enklare att ta på sig antar jag för henne)?

Om jag ska göra en med knyt kommer jag nog att använda mig av mönstert från www.Umedalen.ac
Men vad tror ni, är det bättre att vaddera midjeremmen på ngt sätt eller räcker det med att ha dubbelt tyg?

Det viktigaste av allt är att jag gör en MT/sele som kommer vara lätt för henne att använda samt vara så bekväm som möjligt för en "Liten tant".

Alla förslag och funderingar tages tacksamt emot.

Kan tillägga att anledningen till att mammsen ska få en egen bärssele är att vi bor på samma gård "mitt i skogen" och hon kommer vara en del barnvakt. Tror hon skulle uppskatta den närheten som det ger samt att hon kan kånka runt på barnbarnet samtidigt som hon går omkring ute på gården och grejjar.
Användarens profilbild
Av Monia
Vad gulligt av dig att sy en aldeles egen MT till din mamma!!!

Jag röstar på att sätta spännen plus vaddering på midjebältet
Av belinda
Jättesöt idé av dej tycker jag!

Det jag kan säga om midjebandet är att man inte tvunget måste vaddera det. Den senaste jag sydde där vek jag bandet så det blev fyra lager tyg i midjebältet tror jag. (dubbelt och sedan dubbelt igen...jo det blir ju fyrdubbelt ja :blahblah: )

Angående spännen eller knytband så tycker jag personligen att dte är lättare med knyt, syr du med spännen så se till att det är reglerbara sådana, annars kan det bli svårt att knäppa den där bak. Tycker nog att det är lättare att sy så långa band att man kan knyta på magen.

Lycka till :D
Av Annamamman
Mått...har jag inga just nu...men jag kan fixa till på måndag, har även en hemsydd att prova...

Jag tror på spänne, min mamma, som också är en liten räka, har inte burit alls i "knytmojänger", men nu bär hon gärna E i Ergon.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?