Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tuve
Ni som har erfarenhet av Mei Tai, vill ni råda mig här? Den jag sydde blev ju för smal. Nu har jag två alternativ: Bild

Antingen klipper jag upp den längs den gröna linjen och fäller in en remsa. Då får Arvid mer plats till huvet mellan axelremmarna. Det behövs knappast nu, men hur blir det när han växer, ni som vet?

Eller så sätter jag i två kilar som de gula i kanterna. Det är ett enklare ingrepp, och har den fördelen att jag kan bredda efterhand som barnet växer, ifall jag inte syr fast kilen i midjebältet ända ut mot knävecket, utan låter det korva sig. Är det begripligt förklarat? Sen kan jag sy sömmen en bit till när han blir längre.

Vad skulle ni råda mig?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Och jag skulle nog ha gjort tvärtom jag :roll: . Tror det funkar bättre med axelbanden och så, annars kommer de ju "så långt in" om du förstår vad jag menar :roll:
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag skulle satt en bit i mitten. Just för att då blir det lite bättre plats för huvudet och senare kroppen när han är stor och har armarna ovanför axelbanden.
Användarens profilbild
Av florin
Jag skulle oxå bredda från mitten, tror det blir väldigt trångt när han blir större annars...

dessutom försvinner ju vitsen med att bredda den om man inte syr fast kilarna i midjebältet...
Användarens profilbild
Av tinaw
Det skulle nog behövs lite mer plats mellan axlarna! Så ta mitten i alla fall, tror jag.
Användarens profilbild
Av Tuve
tinaw skrev:Kilarna tror jag. Du kan också sätta in mer kvadratiska kilar, kolla på de här:

http://freehandbaby.com/mei-tai-baby-carrier.php
Jag hittade inte de kvadratiska kilarna...

Men jag gör nog mitten. Idag hade jag Arvid med armarna över kanten en stund,på ryggen. Han får plats så nu, men kanske inte sen. Men, nej, benen hänger inte riktigt bra när den är så smal. Ska bara ha tid att sy om den...
Jag gör nog 10 cm till (=42 totalt), och skulle han bli väldigt långbent gör jag kanske kilar då. Nackstödet behövs verkligen det med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?