Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Madde
Hur ska jag lyckas med att få till ett fotavtryck i gips där foten är nertryckt? Tänkte göra en tavla av rasmus små fötter som jag tänkte limma fast sand på. Jag har gjort "vanliga" avgjutningar med hjälp av trolldeg och gips, men då blir ju avtrycket utåt istället. Kan man gjuta gips på gips utan att det fastnar i varandra? Man kan ju ha vasselin på magen när man gör magavgjutningar, kan man kleta massa vasselin mellan två gipslager? :hmm:

Eller är det någon som har någon annan idé? Gärna billiga idéer eftersom jag har två små hjälpredor som troligen kommer vilja hjälpa till... :roll:

Och är det någon som vet något bra lim som jag kan använda till sanden?
Användarens profilbild
Av Madde
Det kan ju funka... Lite veck o så gör ju ingen när jag ändå ska sanda... :roll:
Användarens profilbild
Av Linnea
tänkte heeelt fel :hellu:
Användarens profilbild
Av funshine
ta en papperstallrik fyll med gips och tryck dit en liten motsträvig fot.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Ja, alltså, jag vet ju att jag har ett sådant avtryck i gips av min hand så det måste ju gå helt enkelt.....
Jag gissar att gipset måste vara rätt tjockt o kanske börjat stelna lite. Men det är som sagt gissningar.

----

Googlade lite och hittade den här länken som kanske kan hjälpa:
http://web.telia.com/~u25103958/pyssel.htm
Användarens profilbild
Av Madde
funshine skrev:ta en papperstallrik fyll med gips och tryck dit en liten motsträvig fot.
Misstänker att det inte blir något fotavtryck utan bara ett hål i gipset... Min lille pojk är väldigt kittlig och sparkar vilt när man rör hans fötter... :roll: Gissar att det blir problem med trolldegen...
Användarens profilbild
Av Madde
Sockertopp skrev:
Googlade lite och hittade den här länken som kanske kan hjälpa:
http://web.telia.com/~u25103958/pyssel.htm
Den länken ligger nu bland mina favoriter... Tack! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?