Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tuve
Här kommer bilderna på min MeiTai som jag sydde i förra veckan. Detta är "au naturelle", dvs jag har inte gjort nån dekoration. På min mage:
Bild
På Pontus rygg (jag har sytt den för att passa väldigt olika storlek på bärare):
Bild
Detalj Arvid och axelrem:
Bild
Detalj spänne - hällan är en säkerhetsdetalj. Jag gillar den här typen av ryggsäcksspänne:
Bild
Detalj bredd på bakstycket:
Bild

Och lite fakta om den: Material oblekt linne. Kostnad ca 50 kr för spänne och rem, resten hade jag liggande hemma. Till största delen har jag följt tinaws mönster på baranara.se. Men till axelremmarna har jag gjort som Knyttet med K, 2 m långa, eftersom Pontus är rätt stor. Jag gjorde bakstycket 32 cm brett, efter att ha mätt Arvids knä-knämått när han sov. Fick det till 23 cm. Men inser när jag ser att 32 är för litet att jag borde mätt bak om rumpan, inte framifrån. Jag tänker bredda den lite. Antingen med kilar på sidan, eller klippa den mitt itu och lägga till en remsa på mitten. Nåt förslag, tinaw eller nån annan?

En annan förbättring jag spånar på är nackstöd. Bilder kommer sen.

Sjalen har testats i helgen då Pontus och jag byggde en vedbod - jättekul!Bild.
Arvid somnade gott i den medan vi jobbade. Kanske lite kallt om benen trots extrafilt, och huvet hängde bak, så det behöver fixas. Men som sjalnybörjare är vi ändå mycket nöjda!
Användarens profilbild
Av jazoo
Snyggt med oblekt linne! Min första tanke var att den såg väldigt smal ut, men det har du ju själv insett. Skulle det inte vara snyggt att sätta in en tygremsa i avvikande färg i mitten om du nu ska bredda den? Eller kanske oblekt linne med broderier eller så (har för mig att det finns att köpa färdigt?)...
Användarens profilbild
Av Anso
Som sagt, väldigt snygg med en linneMT!
Jag har också sytt i linne och det slog mig att den blev linnet väger mycket, den rackarns MT´n blev rätt tung fast den inte hade breda axelband och var rätt liten i storleken.
Användarens profilbild
Av Tuve
Jo, den väger lite. Men jag gillar den. Inser att man säkert kan förfina och förbättra i det oändliga. Det är väl därför vissa har så många bärsjalar - jag har undrat! :wink:
Användarens profilbild
Av Tuve
Just det, enligt BäraNäras idé. Jag gillar det att det är lätt att spänna upp den bara lite om man ska glida runt barnet till ryggen eller så. Det finns ju klick-varianten på spännen med, men jag tycker bättre om detta. Känns säkrare med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?