Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Siena
Höstens stickprojekt måste ju dras igång nu! Jag funderar på att sticka en stoooor tröja som både jag och maken kan ha när vi bär på rygg! Är det någon som har ett bra mönster? I så fall bugar, tackar och betalar jag! :lol:
Användarens profilbild
Av knutis
Vore det inte enklast att sticka efter ett mönster som du tror skulle passa, och sen när du kommer till ryggpartiet där huvudet ska sticka ut, maska av och på nästa varv lägg upp så det blir ett hål. Förstår du?

För något år sen fick jag tag på ett superbra mönster som stickas uppifrån och ner, i ett stycke. Det var lätt och riktigt roligt. Roligare än att sticka delar som ska sys i hop.

Lycka till!! :wink:
Användarens profilbild
Av Siena
hmm, jo det borde ju funka superfint!

Jag gick här och funderade och kom också fram till att man kan sticka en ganska rymlig tröja, gärna i resårstickning, så borde den passa både mig och maken.

Det lät ju kul med en tröja som stickas i ett stycke! Men vilka stickor använde du för det? :hmm: :?:
Användarens profilbild
Av knutis
Siena skrev:hmm, jo det borde ju funka superfint!

Jag gick här och funderade och kom också fram till att man kan sticka en ganska rymlig tröja, gärna i resårstickning, så borde den passa både mig och maken.
JA, en resårstickad borde ju funka bra.
Det lät ju kul med en tröja som stickas i ett stycke! Men vilka stickor använde du för det? :hmm: :?:
Rundstickor i olika varianter och längder. Synd att jag inte har en scanner för jag har ett mönster. hmm... Men det är ett roligt mönster som sagt.
Användarens profilbild
Av Tuve
Jag fick låna ett fräckt plagg av min mamma idag när jag bar Arvid på ryggen. Det är "ärmar utan tröja". Tänk dig en enda lång ärm till båda armarna, som en cylinder som inte är ihopsydd (på längden) på den mittersta tredjedelen. Mitten går över ryggen på dig, och dina armar är instoppade i vardera ärmen. Sen är det inte en absolut rak cylinder, den smalnar av mot ändarna som en vanlig ärm. Kunde inte ta nån bild, men tänkte genst på din fråga.
Det är menat som ett alternativ till sjal att ha om sig när man är finklädd och det är kyligt. Men det funkade också att ha att hålla upp Arvids huvud när han somnade i MeiTaien som jag inte sytt nackstöd på än, samtidigt som det värmde mina armar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?