Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Kan man göra thaiväska av vad tyg som helst egentligen?
Skulle man kunna ta en bit av en sjal och göra en thaiväska?

Jag sitter här och funderar över vad jag ska göra med min fina Lena som jag tycker blir alldeles för lång och för tjock för att knyta nåt vettigt med.
Funderar på om man kan ta av en bit på bredden så den blir lite smalare och kanske eventuellt korta den lite grann så den blir lagom lång till ryggsäck med tibetanavslut som är det jag bär mest med nu för tiden i vilket fall.

Vad tror ni? Kan man sätta saxen i Lena för att både korta den lite och göra den smalare? Eller begår man ett väldigt brott då? Sänker man värdet på tok för mycket då?? Skulle det gå att sälja sjalen vidare sen om man vill?

Hjälp mig i mina funderingar!!
Användarens profilbild
Av Nova
Kapa längden kan väl vara okey,
men bredden, tveksamt.
Om du ska sälja den vidare alltså.
Men ska du behålla den själv kan du ju klippa och forma den precis som du vill ha den.
Användarens profilbild
Av sus
Jag är också tveksam till att göra en sjal smalare om du vill sälja den vidare sen, däremot tror jag att det funkar att göra den kortare.
Jag delade en 5,2 stork till en ringsjal och en väldigt kort långsjal, tror den blev 3,20. Ringsjalen har jag kvar, men den andra biten sålde jag efter ett tag och jag vet att den sen har bytt ägare minst en gång till utan att förlora allt för mycket i värde.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Har bestämt mig för att INTE klippa i Lena. Jag får hitta något annat tyg att prova sy Thaiväska av.

(det är ju inte så att jag saknar tyg direkt, har en skaplig hög med tyg i klädkammaren.)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker att du ska mangla Lena, det gör underverk med motsträviga sjalar.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Knyttet & K skrev:Jag tycker att du ska mangla Lena, det gör underverk med motsträviga sjalar.
Har ingen mangel men jag får stryka henne med strykjärnet istället. För tillfället badar hon i tvättmaskinen. :)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Strykjärn är inte lika bra. Jag köpte en tjock och sträv Hoppis som efter några minuter i mangeln blev mjuk och skön.

Kom förbi här någon gång när du ska in till stan så kan du långa mangel om du vill :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
Knyttet & K skrev:Strykjärn är inte lika bra. Jag köpte en tjock och sträv Hoppis som efter några minuter i mangeln blev mjuk och skön.

Kom förbi här någon gång när du ska in till stan så kan du långa mangel om du vill :D
Få se om jag ska in mot slutet av veckan nånting. Idag for maken och dottern in för några ärenden.
Användarens profilbild
Av Alex
Thaiväskor syr jag av allt möjligt, men bäst känns det när det är ngt kraftigare tyg. Fast inte Lena! :shock:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Bidde en thaiväska i ett typ jeanstyg nu... fast jag schabblade och snodde botten fel väg... undrar om jag ids sprätta ikväll... i vilket fall så blev det en thaiväska med ringar
Användarens profilbild
Av Lycke
zmurfan skrev:Bidde en thaiväska i ett typ jeanstyg nu... fast jag schabblade och snodde botten fel väg... undrar om jag ids sprätta ikväll... i vilket fall så blev det en thaiväska med ringar
Haha, jag har sytt fyra thaiväskor nu, och vaaaarje gång syr jag botten fel! :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Tänk vad allt går så himla mycket bättre när man gör rätt.
Nu har jag hittat 2 tyger. Ett jeanstyg och ett som karlns mormor förmodligen sytt en duk av nångång för länge sen. Det blev två stycken Thaiväskor av det. Den i jeanstyg fick ringar för att man ska kunna reglera längden på den.

Bild

Den vänstra ska en kompis till mig få som Välkommen-till-världen-present när hennes barn kommer. Har även lovat henne en trikåsjal.
Användarens profilbild
Av Monia
Finfina väskor!!!!! :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
Det där var ju riktigt skojigt och enkelt med. Följde diddeldis beskrivning. La tyget dubbelt så det blev fodrat. Var ju hur smidigt som helst att sy hela väskan i ett svep och sen sy fast botten. Tror jag ska sy några fler väskor. Har väldigt mycket tyg som kan tänka sig att bli något trevligt. Kanske jag kommer på vad jag ska göra med tygerna allt eftersom jag drar fram dem med. :)
Användarens profilbild
Av Alex
Oh vad fina! :D

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?