Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Chen
Hej! Jag är inte så insatt i det här med sjalar, men tänkte prova det nu när tvåan kommer eftersom jag fick ont i rygg och axlar av min bärselse med första barnet.
Min mamma ska resa till Afrika nästa vecka, och hon föreslog att hon kunde köpa något tyg där som man kunde sy sjal av själv. Det går ju åt ganska mycket tyg, och där bär de ju också barnen i tyg så det borde väl inte vara helt fel?
Mina frågor är egentligen om någon vet om afrikanska tyger är lämpliga och till vilken slags sjal i så fall? Har egentligen funderat på att börja med trikåsjal, men det kanske är bättre att sy någon slags långsjal/vävd sjal?
Några tips från er erfarna?
Tack!
Senast redigerad av Chen den ons jul 19, 2006 00:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Linnea
det är väl alltid kul med en hemmasydd i nåt spännande tyg :D Men är du inte van att knyta sjal skulle jag rekommendera en elastisk (också!?) De är lite lättare att knyta med och dessutom otroligt mysiga till små barn (upp till året för vissa tom)
Användarens profilbild
Av Alex
Fast tyget är väl brett, så det går att klippa och skarva? Hade jag gjort, tror jag! Eller köpt 5 meter och gjort två långsjalar. Eller en lång och två korta. Heheheheeeee! MASSOR!!
Eller så kanske du kan sälja andra halvan av tyget här? Jag hade nog inte bangat för tex en fräsig afro-thaiväska! :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Hej!

Om du tittar in på http://www.watatu.se/Watatu.htm ser du ungefär vad du kan förvänta dig av ett afrikanskt kanga- eller kitenge-tyg. De kommer ofta på metervara, ca 1 m bredd, trycket brukar vara i rapporter (hel mönsterdel) om ca 2 m, eftersom de oftast köps i den längden för att användas som kanga, dvs bärsjal, kjol, överdel, huvudbonad, baddräkt mm.

En långsjal skulle jag prova med, bara för att prova :D.

/Tina
Av BumbiBarn
Det är säker värt att prova, kanske kunde det bli till en ringsjal med?

/ Bumbibarn
Användarens profilbild
Av Veronica
Det beror ju på vilket afrikanskt land hon sa till också. Jag har lite olika afrikanska tyg av olika typer. Den fjärilstunna kenyanska kangan (som säljs av Watatu) blir nog ingen riktigt bra sjal, inte mina tanzanianska dito heller, de är mer som vanlig lakansväv. Men jag har en massajsjal som blev en fantastiskt fin ringis och jag har fått en somalisk sjal med fransar som också är av ett mycket lovande tyg, synd att det inte är långsjalslångt bara... :wink:

Det är bara att klämma på alla fina afrikanska tyger med andra ord. Där finns verkligen pärlor för liten peng att finna! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?