Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helene
Har ni några tips till en sömnadsnovis som hemskt gärna vill sy dockor?

Jag har länge velat sy bäbisdockor!
En ska vara 52 cm och väga 4815 g och en ska vara 51 cm och väga 4140 g!! (Olivia och Sigrid som nyfödda alltså!)
(och så deras bäbiskläder!)

Tänkte mig plysch, var får man tag i det?
Hur fixar man tyngden? Tygpåsar med ris kanske? Funkar det? Blir det för tungt?

Tips och råd?

Denna var ju såååå fin!! Nåt sånt kanske? Är det jättesvårt?

Bild
Användarens profilbild
Av florin
Här finns i alla fall helt underbara velourtyger :heart: Jag har själv köpt därifrån nyligen så jag VET att de är superbra kvalité!!!
http://www.barnkammarenottilia.se/

Ang att sy dockor vet jag inte mycket mer än att jag oxå vill sy en waldorfdocka!!! Mitt tips är att skriva din fråga här www.sysidan.se Där hänger massor med sykunninga som gärna delar med sig av sina tips och idéer :-)
Användarens profilbild
Av Veronica_E
Helene skrev:Har ni några tips till en sömnadsnovis som hemskt gärna vill sy dockor?

Jag har länge velat sy bäbisdockor!
En ska vara 52 cm och väga 4815 g och en ska vara 51 cm och väga 4140 g!! (Olivia och Sigrid som nyfödda alltså!)
(och så deras bäbiskläder!)

Tänkte mig plysch, var får man tag i det?
Hur fixar man tyngden? Tygpåsar med ris kanske? Funkar det? Blir det för tungt?
Saga har en docka (köpt) som är rätt tung, skulle tro att denväger runt3-3,5 kg och Saga (som fyller 3) tycker att den är jobbig att leka med för att den är så tung.
Tänk dig en docka som väger som 4 mjölkpaket, det är rätt tungt...

Jag har sytt en waldorfdocka till Saga, tyvärr inte alltför vacker :roll:
Jag köpte boken Waldorfdockor, där finns mönster på både docka och kläder...
Användarens profilbild
Av Helene
Veronica_E skrev:Saga har en docka (köpt) som är rätt tung, skulle tro att denväger runt3-3,5 kg och Saga (som fyller 3) tycker att den är jobbig att leka med för att den är så tung.
Tänk dig en docka som väger som 4 mjölkpaket, det är rätt tungt..

Va? Vem ska leka med dem?? :mitvit:
Jag vill ju bara ha mina små gosebäbisar så jag kan knyta in dem i BabyBundlern och ta en liten nostalgitripp! (sen kan det ju vara skoj för dem sen att få se hur små de var när de föddes!)
Användarens profilbild
Av Veronica_E
Helene skrev:
Veronica_E skrev:Saga har en docka (köpt) som är rätt tung, skulle tro att denväger runt3-3,5 kg och Saga (som fyller 3) tycker att den är jobbig att leka med för att den är så tung.
Tänk dig en docka som väger som 4 mjölkpaket, det är rätt tungt..

Va? Vem ska leka med dem?? :mitvit:
Jag vill ju bara ha mina små gosebäbisar så jag kan knyta in dem i BabyBundlern och ta en liten nostalgitripp! (sen kan det ju vara skoj för dem sen att få se hur små de var när de föddes!)
Jamen dåså :lol:
Bara att sy då :wink:
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jag har köpt en bok om att sy Waldorfdockor och den är kanon, kan rekommendera den. Enda problemet är att man vill sy alla dockor och alla kläder i den :oops:
Användarens profilbild
Av funshine
vilken underbar idé. får man apa efter? Men är det möjligt att fylla med ris det tar ju ändå upp ganska mycket plats. Alltså går det in 4 kg ris i en babystor docka?
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Har googlat lite och hittat en bok om att göra Waldorfdockor men den verkar vara utsåld överallt :( och på biblioteket här i stan är den utlånad till slutet av augusti :cry: Får väl göra en runda på de bokhandlar som finns här för nu vill jag verkligen göra en sån där docka.

Farligt är det att hänga för mycket här på SB för jag får så många fixa ideer :wink:
Användarens profilbild
Av Monia
Kajsabajsa skrev:Farligt är det att hänga för mycket här på SB för jag får så många fixa ideer :wink:
:iagree: :lol:

Vilken rolig ide att göra en dockkopia av bebisen!!!! Väntar med spänning på fortsättningen :P
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Otur att boken var slut överallt. Jag köpte min i Järna på Robygge där. Den är helt underbar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?