Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Jag har bestämt mig för att min Leo Natur skall bli brun. Chokladbrun. Hur går jag bäst tillväga? Jag läste någonstans att man behöver två paket färg. Stämmer det? Och vilken sort och var köper man den?

Jag har färgat med Herdins textilfärg för mixade material en gång, men då blev allt blått som jag tvättade under en tid efteråt :( Hur undviker man sånt? Och hur får man färgen så beständig som möjligt, så den inte färgar av sig?
Av BumbiBarn
Jag tänkte precis skriva ett liknade inlägg. Jag vill också färga en "naturvit" långsjal som jag har.

Vilket märke är bra?
Vilka färger blir bäst?

Jag funderar på en grön... kanske "Olivgrön"? Nån som har något bra färgtips då?

/ Jenny
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Två paket färg, jag har använt både herdins och nitor, med lika goda resultat. Glöm inte att blötlägga sjalen innan du stoppar in den i maskinen. Jag brukar färga på 60 grader, kör sen en vanlig tvätt direkt efteråt. Sen kan du köra maskinen tom en gång extra, eller en mörk tvätt.
Användarens profilbild
Av marlene
får man snotta tråden lite :D Jag vill färga min pearl bit brun eller olivgrön, men den är ju blå. Måste jag kanske avfärga den och hur gör jag det?
Användarens profilbild
Av Alven
Sannasmamma skrev:... Sen kan du köra maskinen tom en gång extra, eller en mörk tvätt.
Jag gjorde det, och hade i lite Remol som det stod att man kunde göra. Ändå vart det färgrester kvar i maskinen. Hur undviker man det?
Användarens profilbild
Av marlene
Dorislina skrev:Marlene: Jag färgade min blåa pärla brun och det enda jag gjorde var att använda två paket färg och ingen avfärgning. Blev hur bra som helst! Glöm dock inte att blöta den först annars kan resultatet bli flammigt. Jag körde först en vanlig tvätt (passade på att tvättat tygblöjorna samtidigt) och sedan åkte sjalen in direkt i tvättmaskinen med färgen.
ok, ska prova med det
Användarens profilbild
Av Miamamman
Måste bara fråga -
Vad använder ni för färg och kan man känna sig "säker" på att den inte är alltför onyttig för barnet att tugga på sen? Jag är sugen på att färga en CarrySling natur till brun ellr nåt annat fint, men S har ju sjalen i munnen hela dagarna....
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Någon skrev och frågade tillverkaren och de sa att den hemmafärgen inte läcker ut mer färg än industrifärg. Att det alltså inte skulle vara värre med hemmafärgad än bortafärgad.
Användarens profilbild
Av Alven
OK, nu har jag köpt färg (Nitor) och salt. Men färgen (mocca) är i mörkaste laget, tror ni att det funkar att bara ta en förpackning så att resultatet blir lite ljusare än det står på paketet? det är en Leo Natur på 4,1 meter som ska färgas... Om det blir för ljust, kan man ta det andra paketet och färga igen?
Användarens profilbild
Av Alven
Färgat och klart! Jag tog två paket, och resultatet verkar lovande. Den är fortafarnde våt, men verkar ha fått en fin, inte helt jämn, kakaobrun färg. Jag får återkomma med bild i morgon när den är torr och strykt.

Jag har faktiskt aldrig tvättat den förut, köpte den begagnad och började använda den direkt. Jag har haft den i drygt ett år och använt den mycket, hoppas den inte tappar alltför mycket i gosighet av tvätten! :)
Användarens profilbild
Av Vida
Hur har det gått? Ska ge mig på samma konststycke men med en pärla och är nyfiken på resultatet. Och ni som färgat olivgrönt - vilken färg har ni använt?
Användarens profilbild
Av naggie
Ett råd är att tvätta en gång precis innan färgning så att tyget är jämnblött, det blir mycket fin och jämn färg.
Av belinda
naggie skrev:Ett råd är att tvätta en gång precis innan färgning så att tyget är jämnblött, det blir mycket fin och jämn färg.
I ögree! tyget ska ju ändå vara nytvättat/rent i allafall så det är lika bra!
Användarens profilbild
Av Vida
Vad dyrt det var med färg? Är det nån som testat att färga två långsjalar med bara två paket nitor?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?